۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۴۷۷۱۶۶

نخستین همایش بزرگداشت و تجلیل از خیران حوزه های علمیه خواهران برگزار می‌‌شود

رییس هیات مدیره مجمع خیرین کشور گفت: تلاش داریم در یک همایش ویژه در تاریخ 13 بهمن از خیرانی که به حوزه های علمیه خواهران توجه داشته اند، تقدیر به عمل آوریم.
نشست خبری همایش خیرین در بخش حوزه های علمیه خواهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست خبری نخستین همایش بزرگداشت و تجلیل خیرین حوزه های علمیه خواهران کشور، پیش از ظهر امروز دوشنبه ۱۱ بهمن در محل مرکز تحقیقات زن و خانواده برگزار شد.

مردم ایران قدرشناس هستند و از جانفشانی آتش نشانان تقدیر باشکوهی کردند

در این نشست مهندس حبیب الله بوربور، رییس هیات مدیره مجمع خیرین کشور و رییس هیات مدیره جامعه خیرین حوزه های علمیه خواهران کشور با اشاره به مراسم تشییع آتشن شانان فداکار، گفت: امروز شاهد بودیم که مردم با تمام وجود در مراسم تشییع پیکر آتشنشانان فداکار شرکت کردند.

وی در خصوص برنامه‌های آتی مجموعه خود، ابراز داشت: 
در روز چهارشنبه ۱۳ بهمن ماه در یک همایش مهم به تقدیر از کسانی خواهیم پرداخت که در مسیر احیای حوزه های علمیه خواهران تلاش به سزایی داشته اند.

بوربور تاکید کرد: ساختن مدارس علمیه برای خواهران حرکتی بسیار هوشمندانه است که افزون بر آموزش، به امر احیای دین نیز کمک شایانی می کند.

وی با تمجید از نگاه مراجع عظام، عنوان داشت: مراجع تقلید همواره تاکید کرده اند که باید همواره از خیرین حوزوی تقدیر شود، از این رو بسیار مهم است از تمام خیرین در حوزه های مختلف تجلیل به عمل آورده شود.

باید حوزه های علمیه خواهران بازمعرفی شوند

در بخش دیگری از این مراسم حجت الاسلام علی اکبر فاضلی، مدیرعامل جامعه خیرین حوزه های علمیه خواهران، گفت: بیش از ۲۰ سال است که مرکز مدیریت خواهران کار خود را آغاز کرده است. در سال های اخیر جمع کثیری از افراد به احداث و توسعه حوزه های خواهران پرداخته اند که کمتر دیده شده اند.

وی افزود: ۱۳ بهمن امسال همایشی در جهت تقدیر از خیرین فعال در عرصه ساخت حوزه های علمیه خواهران برگزار خواهد گردید که این مراسم قطعا به بازمعرفی حوزه‌های علمیه خواهران نیز کمک خواهد کرد.

۸۳ هزار طلبه در حال تحصیل در مراکز حوزوی خواهران هستند

در قسمت دیگری از این نشست عبداللهی، معاون حوزه‌های علمیه خواهران با ارئه آماری در خصوص فعالیت مراکز حوزوی بانوان، گفت: 83 هزار طلبه خواهر در مدارس علمیه در حال تحصیل هستند و بیش از ۱۰۰ هزار خواهر حوزوی نیز دانش آموخته شده اند.

وی ادامه داد: بانوان و دختران در کشور جوامعی هدفی هستند که فعالان حوزوی(خواهران) به آنها بیشتر توجه دارند، هرچند خواهران حوزوی با بخش های آکادمیک و اجتماعی همکاری دارند.

عبداللهی تاکید کرد: حوزه های علمیه خواهران در امور اجتماعی بسیار فعال هستند، بر همین اساس در بخش آسیب های اجتماعی مانند، طلاق، خودکشی و...؛ خواهران حوزوی به صورت جدی وارد عمل شده اند.

معاون حوزه‌های علمیه خواهران با انتقاد از کمبود فضاهای آموزشی، اظهار داشت: به دلیل زیرساخت های محدود در حوزه های علمیه خواهران، سه چهارم داوطلبان برای تحصیل در مدارس علمیه خواهران از تحصیل باز می مانند. باید توجه داشت که آمار داوطلبان ورود به مدارس علمیه خواهران روز به روز در حال افزایش است.

در بخش پرسش و پاسخ این نشست، بوربور، گفت: علت عدم حضور مدیران و مسوولان ارشد خواهر در بحث حوزه های علمیه خواهران، گرفتاری های شخصی این افراد بوده است، اما تلاش می شود که در آینده نزدیک امور مربوط به بانوان حوزوی به خواهران مدیر ارجاع داده خواهد شد.

بوربور در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری رسا مبنی بر جزئیات همایش پیش رو، بیان داشت: از مقامات مسؤول برای سخنرانی دعوت شده است تا در مراسم روز 13 بهمن در تالار آدینه سخنرانی کنند./201/856/ب1

ارسال نظرات