۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۴۷۷۲۰۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی خبر داد؛

وجود 103 خانه عالم در آذربایجان‌شرقی/ فعالیت 88 روحانی مستقر در روستاهای استان

حجت الاسلام حسینی گفت: 103 خانه عالم در استان وجود دارد و 88 روحانی مستقر در روستاهای استان فعال هستند، با این توضیح که به شدت کمبود روحانی و مبلغ دینی در سراسر استان حس می‌شود.
حجت الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان این‌که سازمان تبلیغات اسلامی مولود انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: این نهاد دینی در راستای ترویج فرهنگ قرآن و اهل بیت فعالیت می کند.

وی با بیان این‌که 630 خانه قرآن و مؤسسه قرآن زیر نظر اداره کل تبلیغات اسلامی استان فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: 5 هزار و 800 هیأت مذهبی شناسنامه‌دار نیز در سطح استان داریم که 3 هزار هیأت از تبریز و بقیه در شهرستان‌های استان در قالب شورای هیات وابسته به تبلیغات اسلامی است.

حجت الاسلام حسینی با تأکید بر این‌که 6 هزار نفر مداح در کانون مداحان استان عضو هستند، تصریح کرد: تمام کانون‌های شهرستانی و استانی زیر مجموعه تبلیغات اسلامی بوده و در حال فعالیت هستند؛ ضمن این‌که 6 مدرسه صدرا با تعداد 500 دانش‌آموز در سطح دو دوره دبیرستان فعالیت دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که تلاش داریم در هر شهرستان حداقل یک مدرسه صدرا راه‌اندازی شود، گفت: 103 خانه عالم در استان وجود دارد و 88 روحانی مستقر در روستاهای استان فعال هستند، با این توضیح که به شدت کمبود روحانی و مبلغ دینی در سراسر استان حس می‌شود.

حجت الاسلام حسینی همچنین از فعالیت 65 کانون فرهنگی و تبلیغی مجوزدار در آذربایجان‌شرقی خبر داد و تصریح کرد: این کانون ها برنامه‌های مختلف فرهنگی را بر عهده دارند که مسابقه ویژه دهه فجر میان کاربران در سایت تبیان و دیگر برنامه های ترویجی را برگزار خواهند کرد.

وی با اشاره به این‌که در سال‌جاری یک‌هزار و 538 کلاس قرآنی برگزار شده است، ادامه داد: در حدود 26 هزار و 830 شرکت کننده در این جلسات را داشتیم. 24 دوره تربیت کادر با 512 شرکت کننده برگزار شد و همچنین 6 دوره طرح پژوهشی و استعدادهای قرآنی برپا شده است.

حجت الاسلام حسینی به شناسایی 50 نخبه قرآنی اشاره کرد و گفت: برای رشد این افراد برنامه‌های زیادی تبیین شده تا در راستای منویات مقام معظم رهبری در زمینه تربیت 10 میلیون حافظ عمل کنیم، ضمن این‌که 92 باب خانه قرآنی در سال‌جاری احداث شده که در سال جدید گسترش خواهد یافت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح ویژه برنامه های دهه فجر انقلاب اسلامی پرداخت و از اجرای 149 برنامه قرآنی در آذربایجان‌شرقی خبر داد و اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی متولی مسؤولیت تشکل‌های دینی و کمیته قرآنی است؛ اما در کل 3 هزار برنامه از طریق شورای هماهنگی دهه فجر تدارک دیده شده است.

حجت الاسلام حسینی با بیان این‌که 180 برنامه در قالب تشکل‌های دینی انجام خواهد شد، افزود: اجتماع بزرگ مدافعان حرم در 15 بهمن ماه همزمان با میلاد حضرت زینب(س) و با شعار لبیک یا زینب برگزار می شود، همچنین مراسم استقبال از آفتاب، گردهمایی مداحان، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، گفتمان رهبری و نقش ولایت در زمان فتنه، مسابقه پیامکی، جشن خانوادگی تشکل‌های مذهبی و برگزاری کارگاه آموزشی و از دیگر برنامه های دهه فجر در استان است./935/202/ب2

ارسال نظرات