۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۴۷۷۲۱۸
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

بانوان نقش کلیدی و برجسته در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند

حجت الاسلام و المسلمین معلمی به لزوم توجه به نقش بانوان در عرصه مبارزه با رژیم طاغوت پرداخت و گفت: نقش بانوان در مسیر انقلاب به ویژه همسران انقلابیون پیشگام در مبارزه با رژیم ستمشاهی، یک نقش کلیدی و برجسته است.
معلمی در مراسم ترحیم مادر امام جمعه بابل معلمی در مراسم ترحیم مادر امام جمعه بابل معلمی در مراسم ترحیم مادر امام جمعه بابل حجت الاسلام والمسلمین معلمی معلمی در مراسم ترحیم مادر امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مازندران در مجلس خبرگان رهبری امروز در مراسم گرامیداشت ترحیم همسر فقید نماینده ولی فقیه در مازندران در مسجد فاطمه الزهرا(س) بابل با اشاره به تلاشهای آیت الله روحانی در مبارزه با رژیم طاغوت، گفت: آیت الله روحانی یکی از شاگردان برجسته امام راحل بود که مشعل دار هدایت مردم در مسیر مبارزه با رژیم ستمشاهی در خطه شمال کشور شد.

وی افزود: مردم مازندران از افراد پیشرو در مبارزه با رژیم شاهنشاهی بودند و این به واسطه وجود علمای برجسته و روحانیت انقلابی بود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه روحانیت پیشرو در مبارزه با رژیم طاغوت بود، اظهار داشت: امام راحل به عنوان یک مرجع تقلید برای مبارزه با استکبار به تأسی از قیام سیدالشهدا(ع) بر اساس اصول دینی انقلابی را برپا کرد و اهرم های قدرت استکبار را در هم شکست و حکومتی بر مبانی باورهای دینی را در کشور بنیان گذاشت.

وی ادامه داد: آنچه که موجب استحکام و عامل جلو برنده انقلاب اسلامی است، ایمان الهی، وحدت و تبعیت کامل از فرامین ولی فقیه است و تقویت این سه عنصر موجب تقویت نظام اسلامی می شود.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی به نقش زنان در عرصه مبارزه با رژیم طاغوت پرداخت و تصریح کرد: نقش بانوان در مسیر انقلاب به ویژه همسران پیشگامان مبارزه با رژیم ستمشاهی یک نقش کلیدی و برجسته است.

وی مرحومه نوروزیان را یکی از بانوان پیشرو و حافظ سنگر مبارزه در قبل از انقلاب در سطح مازندران عنوان کرد و افزود: زمانی که آیت الله روحانی به جرم حمایت از امام راحل و مبارزه با رژیم شاهنشاهی دستگیر و در تهران زندانی شد، مرحومه نورزیان با حفظ کانون خانواده، مشوق و یاریگر آن عالم مجاهد و یارمخلص امام بود.

امام جمعه قائمشهر به نقش تربیتی مادران در طول انقلاب پرداخت و اظهار داشت: تربیت فرزندانی انقلابی و صالح از سوی مادران در کانون انقلاب تضمین کننده مسیر انقلاب بود و این مسیر با تلاش بانوانی انقلابی همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: باید نقش بانوان انقلابی به ویژه همسران مردان خط اول مبارزه با رژیم طاغوت مورد توجه جامعه ما قرار گیرد و این الگوها درست به جامعه معرفی شوند.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی بانوان را رکن مهم نظام تربیتی در جامعه عنوان کرد و گفت: تربیت فرزندانی صالح برای پدر و مادر نعمت است و به ویژه بانوان در عرصه تربیت دینی تلاش جدی کنند.

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای سست کردن کانوان خانواده و هدف گرفتن بانوان، تصریح کرد: فرزندان مؤمن باید قدردان نعمت تربیت دینی از سوی والدین خود به ویژه مادران باشند./1313/202/ب2

ارسال نظرات