۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶
کد خبر: ۴۷۷۲۵۹
مدیر دارالتحقیق شهید مطهری تبریز مطرح کرد؛

تولید انیمیشن و بازیهای رایانه ای در دارالتحقیق تبریز

حجت الاسلام قدوسی با اشاره به فعالیتهای دارالتحقیق شهید مطهری تبریز از تولید بازیهای رایانه‌ای خبر داد و گقت: از جمله برنامه‌های مورد توجه این مؤسسه طراحی و تولید بازیهای رایانه‌ای و انیمیشن قرآنی است.
حجت الاسلام قدوسی

حجت‌الاسلام حسین قدوسی، مدیر دارالتحقیق شهید مطهری تبریز در گفت‌وگو با خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان اینکه این مؤسسه با هدف بیان معارف اسلامی با زبان هنر و تصویر کار خود را آغاز و تداوم بخشیده است، اظهار داشت: آشنایی نسل جوان و نوجوان با اسلام و انقلاب اسلامی از جمله موضوعات مورد توجه این مجموعه است.

وی با اشاره به فعالیتهای دارالتحقیق شهید مطهری تبریز از تولید بازیهای رایانه‌ای خبر داد و افزود: از جمله برنامه‌های مورد توجه این مؤسسه طراحی و تولید بازیهای رایانه‌ای و انیمیشن قرآنی است که با همت و تلاش فعالان این دارالتحقیق صورت خواهد گرفت.

حجت الاسلام قدوسی از فعالیت ۲۵۰ محقق و پژوهشگر دینی در این مؤسسه خبر داد و افزود: از مهمترین فعالیتهای مؤسسه دارالتحقیق تبریز آشنایی نسل جوان با اسلام و انقلاب است، در این راستا این مرکز اقدام به تولید نرم افزارهای قرآنی برای آشنایی نسل جوان با قرآن و اسلام نموده است.

وی با بیان اینکه قرآن کتاب آسمانی مسلمانان و هدایتگر بشریت است، تصریح کرد: متأسفانه نتوانسته ایم قرآن را با زبان روز و به صورت قالبهای جذاب برای جوانان ارائه دهیم، این دالتحقیق تلاش دارد تا معارف اسلامی را با زبانی اسده و دلنشین به مخاطبان خود ارائه کند.

این مبلغ دینی با اشاره به هدف این مرکز در ارائه روشهای جدید تبلیغی، گفت: تفسیر تصویری قرآن از سوره حمد در قالب پاورپوینت از جمله محصولات قابل توجه برای ارائه تفسیر قرآن است، همچنین تولید نرم افزارهای مالتی مدیا تحت ویندوز با مضامین دینی و مذهبی از فعالیتهای دارالتحقیق شهید مطهری است.

وی با بیان اینکه این مرکز محصولات مکتوب اعم از جزوات آموزشی و تربیتی و کتابها را تولید می کند، ادامه داد: این مرکز بیشتر با توجه به مقوله فرهنگ وارد عرصه تولید محتواهای فرهنگی شده است.

مدیر دارالتحقیق شهید مطهری تبریز با اشاره کم لطفی های مسؤولان به مقوله فرهنگ، ابراز داشت: آنچه در کشور ما مظلوم واقع شده است مقوله فرهنگ است، زمانی که کشور با مشکلات بودجه مواجه می شود کوتاهترین دیوار قطع یارانه فرهنگی مؤسسات فرهنگی است.

وی با تأکید بر جدی گفتن بحث فرهنگ دینی و اسلامی جامعه، گفت: مسؤولان باید هوشیار باشند و تمام توان خود را در راستای فرهنگ دینی به کار بندند، برخی رذایل اخلاقی و منیتهای نفسانی نیز سبب شده است مؤسسات فرهنگی در فعالیتهای خود دارای انسجام و همبستگی نباشند./854/302/ب2

ارسال نظرات