۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۴۷۷۳۶۴
مدیر حوزه علمیه تویسرکان:

دهه فجر فرصت مناسبی برای دشمن شناسی است

مدیر حوزه علمیه تویسرکان گفت: باید از فرصت دهه فجر برای تقویت دشمن شناسی استفاده کنیم و این نکته برای مردم تبیین شود که دشمنان اصلی انقلاب و نظام، آمریکا و اسرائیل هستند.
ابوالفضل بهرامی

حجت الاسلام ابوالفضل بهرامی، مدیر حوزه علمیه تویسرکان در گفت‏ و­­ گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، به مناسبت دهه فجر، گفت: دهه فجر فرصت مناسبی برای دشمن شناسی است و باید این نکته برای مردم جا بیفتد که دشمنان اصلی انقلاب و نظام، آمریکا و اسراییل هستند که در رأس همه دشمنان ما قرار دارند.

وی ادامه داد: موضوع مهمی که باید در بحث انقلاب و تداوم آن مورد توجه قرار گیرد این است که ما باید برای تقویت دشمن شناسی و آسیب شناسی جامعه تلاش کرده و در این عرصه خوب کار کنیم.

مدیر حوزه علمیه تویسرکان تأکید کرد: باید توجه داشته باشیم انقلاب و نظام ما دشمنان داخلی، منطقه ای و خارجی دارد و ما باید در درجه اول نسبت به دشمن شناخت داشته باشیم و محدوده فعالیت و اهداف آن ها را بشناسیم.

وی افزود: ما باید به رأس دشمنان توجه داشته باشیم و با بقیه دشمنان که تحت تأثیر دشمنان اصلی هستند، ضمن حفظ و رعایت اصول خود، مدارا کنیم و از درگیری پرهیز کنیم زیرا دشمنان داخلی منتظر فرصت برای ایجاد درگیری و کشاندن آن به جامعه هستند.

حجت الاسلام بهرامی ابراز داشت: منظور از پرهیز از درگیر شدن با دشمنان این نیست که در مقابل دشمنان از اصول و حق خود کوتاه بیاییم و به باطل آن ها کمک کنیم، بلکه باید ضمن مقابله با دشمنان از فراهم شدن فضا برای درگیری و دو قطبی شدن جلوگیری کنیم، که این خواسته دشمنان است.

وی با اشاره به نقش حوزه و حوزویان در تداوم انقلاب، گفت: نقش اصلی حوزه و حوزویان، بر اساس فرموده های رهبر معظم انقلاب، ایجاد وحدت و همدلی و بصیرت سیاسی و بصیرت افزایی در جامعه است تا بتوانند به این وسیله از بروز اختلاف و درگیری جناحی و غافل شدن از دشمن اصلی جلوگیری کنند.

مدیر حوزه علیمه تویسرکان اظهار داشت: ما باید نقاط مشترک را پیدا کنیم و با تعامل و همگرایی حول این محورهای مشترک، جلوی دشمنان بایستیم و روحانیت وظیفه دارد با هدایت و رهبری و بصیرت افزایی، آرمش را در جامعه  و جناح های سیاسی ایجاد کند.

وی با اشاره به تفاوت حوزه قبل از انقلاب و حوزه بعد از انقلاب، گفت: حوزه قبل از انقلاب صرفا به مبانی تئوری می پرداخت اما پس از پیروزی انقلاب که ولی فقیه جامعه را اداره می کند، حوزه به صورت عملی از تئوری های علمی استفاده می کند.

حجت الاسلام بهرامی در پایان تأکید کرد: حوزه بایستی در عرصه های عملی بیشتر وارد شود و باید سیستم اجرایی اسلامی داشته باشد، البته باید گفت که در این عرصه کارهایی از سوی حوزه انجام شده است اما لازم است تلاش بیشتری در این عرصه صورت پذیرد./979/302/ب2

ارسال نظرات