۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۴۷۷۳۷۴
حجت الاسلام جوشقانیان مطرح کرد:

طلاب روحیه مطالبه گری داشته باشند/ پیگیری حقوق‌های نجومی و مفاسد اقتصادی نباید به فراموش سپرده شود

رییس مجمع عالی بسیج استان قم گفت: متأسفانه برخی ها بعد از انقلاب به دنبال اشرافی گری رفتند و از آرمان های انقلاب دور شدند که منجر به مفاسد اقتصادی و فیش های نجومی شد و وظیفه طلاب این است که مطالبه گری کرده و این موضوعات را در جامعه تبیین کنند.
حجت الاسلام جوشقانیان حجت الاسلام حسین جوشقانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین جوشقانیان در نشست بصیرتی که به مناسبت دهه فجر در مسجد امام کاظم(ع) پردیسان برگزار شد، با اشاره به اهمیت تبیین اهداف و آرمان های انقلاب توسط طلاب، اظهار کرد: در تاریخ اسلام، فرصتی مانند انقلاب اسلامی برای اجرای دستورات الهی در جامعه وجود نداشته است و این فرصت مغتنمی است که باید قدر آن را بدانیم و به تبیین اهداف و آرمان های امام و انقلاب بپردازیم.

وی افزود: توطئه های نظام سلطه و دشمنان علیه ایران اسلامی هر روز بیشتر می شود و آن ها سعی می کنند با تغییر گفتمان انقلابی و فرهنگ اسلامی کشورمان، نسل جدید را مطابق با آرمان های خود پرورش دهند که به همین منظور شبکه های مختلف ماهواره ای راه اندازی کرده اند.

رییس مجمع عالی بسیج استان قم تصریح کرد: امام هیچ گاه قائل به ابرقدرت بودن آمریکا نبودند و اگر دقت کنیم دوکلمه در واژگان امام پر رنگ تر است که خدا و آمریکا این دو واژه هستند و آن هایی که آمریکا را کدخدا می دانند از گفتمان و آرمان های امام و انقلاب به دور هستند.

وی درگیری میان نظام اسلامی با استکبار را تمام نشدنی دانست و خاطرنشان کرد: درگیری میان جبهه حق و باطل، یک نزاع تمام نشدنی است و ما در منطقه ای ژئوپولیتیک و استراتژیک که شاهراه عالم است، نبض منطقه را در دست گرفته ایم و در دهانه خلیج فارس با ده قایق تندرو، ناوهای غول پیکر دشمن را احاطه کرده و آن ها را به استیصال می کشانیم.

حجت الاسلام جوشقانیان تأکید کرد: دشمن می بیند که در این منطقه، آرمان ها و اهداف انقلاب در حال پیشروی است و درحالی که با ایجاد داعش به دنبال این بودند که ظرف 10 روز سوریه را به تسخیر خود درآورند و توانسته بودند در عراق بدون خونریزی چند استان را به تصرف درآورند، اما آموزه های امام و رهنمودهای رهبری که سرلوحه کار مجاهدان قرار گرفت و حشدالشعبی و نیروهای بسیج با الگوگیری از بسیج کشورمان شکل گرفت، ورق برگشت و جبهه مقاومت به پیشروی خود ادامه داد.

وی تضعیف و تحقیر را از راهبردهای دشمن در مقابله با اسلام برشمرد و ابراز کرد: دشمنان می خواهند با پیش گرفتن سیاست تحقیر و استهزاء، فرهنگ تمدنی خود را به عنوان فرهنگ برتر به دیگر ملت‌ها دیکته کنند و چون تمدن ما تمدنی فطری و الهی است و عقبه آن حدود الهی است، به دنبال ایجاد تحریف و تحقیر فرهنگ اسلامی با گفتمان سازی و جریان سازی هستند.

دبیر شبکه ملی فعالان جهاد و شهادت، افزود: دشمن با استفاده از حلقوم و عوامل داخلی، به دنبال این هستند که شعار ما نمی توانیم را نهادینه کنند و به ملت ما بگویند که جهان سومی هستیم و نسبت به غرب به ویژه آمریکا عقب مانده ایم و باید مسیر رشد و توسعه را با سرازیر شدن مبانی علمی غرب طی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: یکبار این فریاد از گلوی رزم آرا بیرون می آید و او می گوید که ما نمی توانیم آفتابه بسازیم پس چطور می توانیم صنعت نفت را ملی کنیم که تکلیف وابستگی او مشخص است؛ اما یکبار مشاهده می کنیم که این سخن از گلوی مشاور رییس جمهور شنیده می شود که می گوید ما حتی توان تولید آبگوشت بزباش را نداریم که این موضوع عمق وادادگی در برابر غرب را نشان می دهد.

رییس مجمع عالی بسیج استان قم، شناخت امام از ظرفیت های تمدنی اسلام را قطعی خواند و عنوان کرد: نگاه امام به انقلاب این بود که می تواند سنگرهای کلیدی دنیا را فتح کند و با اتکا به خدا این موضوع را قطعی می دانست و همان طور که می بینیم ما در زمینه های مختلف علمی، صنعتی، دفاعی و فرهنگی پیشرفت های چشمگیری داشته ایم به طوری که در سرعت رشد علمی در ردیف 16 کشور برتر جهان، در دستیابی به انرژی هسته ای بومی جزء 8 کشور باشگاه هسته ای دنیا و همچنین جزء 5 کشور برتر جهان در بخش هوا وفضا هستیم که همه اینها به برکت انقلاب اسلامی و آرمان های امام شکل گرفته است.

وی افزود: امام در شرایطی انقلاب را رهبری کرد که تنها بودند و حتی در حوزه های علمیه نیز غربت امام مشهود بود، اما این فقیه متفکر و سیاست‌مدار توانست نظام دوقطبی عالم را به نظام سه قطبی تبدیل کند و به واسطه مجاهدت و رهبری ایشان نظام اسلامی به عنوان ابرقدرت منطقه ای و جهانی مطرح و شناخته شد.

حجت الاسلام جوشقانیان در پایان خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی ها بعد از انقلاب به دنبال اشرافی گری رفتند و از آرمان های انقلاب دور شدند که حزب کارگزاران این موضوع را نهادینه کرد که منجر به مفاسد اقتصادی و فیش های نجومی شد و وظیفه طلاب این است که مطالبه گری کرده و این موضوعات را در جامعه تبیین کنند./872/202/ص

ارسال نظرات