۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۴۷۷۸۵۰
مسؤول پذیرش حوزه علمیه خراسان شمالی:

680 طلبه جدیدالورود جذب مدارس علمیه خراسان شمالی می‌شوند

مسؤول پذیرش حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: در سال تحصیلی آتی در مجموع 680 طلبه جدیدالورود خواهر و برادر جذب مدارس علمیه شهرستان‌های هشت‌گانه این استان می‌شوند.
حجت الاسلام سعادتی - مسؤول پذیرش حوزه علمیه خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام امید سعادتی، مسؤول اداره پذیرش حوزه علمیه استان خراسان شمالی امروز در نشست جذب و پذیرش طلاب در سال تحصیلی 97-96، اظهار کرد: در سال تحصیلی آتی در مجموع 680 طلبه خواهر و برادر در 16 مدرسه علمیه شهرستان‌های مختلف این استان پذیرش می‌شوند.

وی افزود: این تعداد طلبه جدیدالورود شامل 320 برادر و 360 خواهر هستند که در 10 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران جذب خواهند شد.

حجت‌الاسلام سعادتی با اشاره به اینکه نام‌نویسی داوطلبان برای ورود به مدارس علمیه استان از پانزدهم بهمن‌ماه امسال آغاز شده و تا پانزدهم فروردین‌ماه سال آینده ادامه دارد، اضافه کرد: پس از پایان ثبت‌نام متقاضیان، آزمون کتبی ورودی که تاریخ آن بعداً اعلام می‌شود، برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: پذیرفته‌شدگان در آزمون کتبی به مرحله مصاحبه و آزمون شفاهی راه یافته و پس از آن پذیرفته‌شدگان در فصل تابستان دوره تثبیتی یک‌ماهه را گذرانده و آنگاه وارد سیستم آموزشی حوزه علمیه شده و کلاس‌های آنها هم از ابتدای پاییز شروع می‌شود.

حجت‌الاسلام سعادتی خاطرنشان کرد: در راستای جذب و پذیرش دانش‌آموزان نخبه و ممتاز به مدارس علمیه با مدیرکل آموزش و پرورش استان هماهنگی شده و این موضوع به‌ صورت ویژه در شورای آموزش و پرورش طرح شده است.

وی ادامه داد: در این راستا اقداماتی از جمله فراهم‌سازی حضور مدیران مدارس علمیه شهرستان‌های مختلف استان در جلسه شورای آموزش و پرورش، معرفی مبلغان پذیرش به آموزش و پرورش، تجلیل از مدیران و معلمان فعال در عرصه پذیرش با معرفی حوزه علمیه و فراهم کردن امکان حضور مبلغان در خوابگاه‌های شبانه‌روزی دانش‌آموزی انجام شده است.

حجت‌الاسلام سعادتی افزود: همچنین پیگیری عقد تفاهم‌نامه همکاری در طول سال به‌ صورت مصوبه کمیته همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش، طرح یک روز در حوزه علمیه برای دانش‌آموزان و استفاده از ظرفیت روحانیان طرح هجرت برای تشویق دانش‌آموزان روستاها به ادامه تحصیل در مدارس علمیه از دیگر اقداماتی است که در این راستا صورت گرفته است.

گفتنی است، حوزه علميه خراسان با هزار و 200 سال قدمت و حدود 30 هزار طلبه در حال آموزش در 131 مدرسه علميه تحت نظر 2 هزار استاد، پس از حوزه علميه قم دومين مركز حوزوي ايران است.

مدارس علمیه استان خراسان شمالی از سال 1388 تا سال 95 به‌ صورت نمایندگی مدیریت زیر نظر حوزه علمیه خراسان بزرگ اداره می‌شدند اما حوزه علمیه خراسان شمالی از شهریورماه امسال به مدیریت استانی ارتقاء یافت.

شایان ذکر است، در استان خراسان شمالی 16 مدرسه علمیه شامل 10 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران فعال است که در سال تحصیلی جازی در مجموع هزار و 500 طلبه خواهر و برادر در این مدارس در سطوح یک، دو، سه و چهار زیر نظر 170 استاد اعزامی و حق‌التدریس مشغول به تحصیل علوم دینی هستند./9314/202/ب2

ارسال نظرات