۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۶
کد خبر: ۴۷۷۸۵۷
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

انقلاب اسلامی مهم‌ترین گام در عرصه جهانی شدن اسلام ناب محمدی بود

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل مهم‌ترین گام در عرصه جهانی شدن اسلام ناب محمدی بود.
حجت الاسلام سالاری مکی- مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه استان خراسان شمالی، امروز در جمع مدیران مدارس علمیه استان، با گرامیداشت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام‌الله دهه فجر، اظهار کرد: انقلاب و نظام اسلامی ما با رشادت‌ها، سختی‌ها و زندان کشیدن‌های اقشار مختلف مردم ازجمله روحانیان و علما و به رهبری امام خمینی (ره) محقق شد و به ثمر نشست.

وی با بیان اینکه در طول حدود چهار دهه گذشته انقلاب و نظام اسلامی دستاوردهای فراوانی در بخش‌های مختلف داشته است، اضافه کرد: یکی از دستاوردها و ثمرات انقلاب این است که امروز مردم ایران اسلامی در امنیت و آسایش زندگی می‌کنند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به نقش ویژه روحانیان در پیروزی انقلاب و تشکیل، تحکیم و استمرار نظام اسلامی، افزود: وقتی خاطرات علما و روحانیانی که در رژیم گذشته زندانی و شکنجه شده‌اند را می‌خوانیم متوجه می‌شویم که چه سختی‌هایی برای پیروزی انقلاب و تشکیل نظام اسلامی کشیده شده است.

دبیر شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی ادامه داد: اکنون در زمانی هستیم که بسیاری از افراد و مبارزان علیه رژیم ستم‌شاهی زنده و حاضر بوده و آن اوضاع را از نزدیک دیده و لمس کرده‌اند که خاطرات و مشاهدات این افراد از رژیم گذشته، اسناد روشن ظلم و ستم حاکم بر ملت ایران در دوره پهلوی است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی افزود: باید خاطرات و مستندات مربوط به ظلم و ستم رژیم ستم‌شاهی به جوانان و نوجوانان و نسل‌های جدید منتقل شده تا آنها شناخت مناسبی نسبت به رژیم گذشته داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل مهم‌ترین گام در عرصه جهانی شدن اسلام ناب محمدی بود، اظهار کرد: در این زمینه طلاب و روحانیان و حوزه‌های علمیه نقش و رسالت ویژه‌ای داشته و دارند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با بیان اینکه امروز مصادیق جهانی شدن اسلام ناب محمدی و صدور آرمان‌های انقلاب و نظام اسلامی در اقصی نقاط جهان تبلور یافته و قابل‌مشاهده است، خاطرنشان کرد: روحانیان مبارزی چون شیخ زکزاکی در نیجریه، شیخ عیسی قاسم در بحرین و سایر علمای مبارز در کشورهای مختلف درواقع رشحات انقلاب و نظام اسلامی هستند./202/9314/ب1

ارسال نظرات