۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۹
کد خبر: ۴۷۸۱۷۵
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

دولت در معاملات اقتصادی مواجهه سیاسی کشورها را مورد توجه قرار دهد

حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی گفت: در خریدها و معاملات اقتصادی با کشورها، مواضع و نوع مواجهه سیاسی آنها با ایران مد نظر قرار گیرد؛ اگر کشوری مانند فرانسه از نظر سیاسی ما را بازی می دهد لزومی ندارد در معاملات اقتصادی خود با او معامله داشته باشیم تا هر شیطنتی خواستند انجام دهند.
حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی

حجت الاسلام والمسلمین محمدهادی عبدخدایی، نماینده مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، در تبیین علل تاکید اسلام و قرآن بر ضرورت تقویت قدرت نظامی مسلمانان در برابر کفار گفت: چنانکه رهبر معظم انقلاب هم فرمودند، مجهزشدن برای دفاع از ضروریات عقلانی اسلامی است.

وی با تأکید بر اینکه ما با تمام توان از حیثیت، دین و کشورمان دفاع می کنیم، افزود: همه دنیا می دانند نظامی که متعهد به دین و خداباور است، هیچ گاه به تجاوز به دیگران فکر نمی کند؛ نه ظلم می کند و نه به کسی اجازه ظلم و تجاوز می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی، ممانعت استکبار جهانی از رشد و پیشرفت کشورهای اسلامی را علت عقب ماندگی این کشورها برشمرد و به مسؤولان و رسانه ها توصیه کرد: کاملا شفاف برای دنیا مشخص کنید که ما هیچ گونه قصد تجاوز به کسی نداریم اما با همه توان از هر تجاوزی جلوگیری می کنیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری درباره زمزمه هایی که از سوی سازمانهای بین المللی مبنی بر محدودیت توان موشکی ایران از سوی رسانه های معاند شنیده می شود، خاطرنشان کرد: ما در راستای حفظ استقلال، از هر جهت باید توان خود را ارتقا دهیم و البته پشتوانه اصلی ما قدرت لایزال الهی و حمایت مردمی است؛ انسجام مردمی و رهبری واحدی که در نظام اسلامی ایران وجود دارد، در هیچ جای دنیا نظیر ندارد.

وی در ادامه به دولت توصیه کرد: در خریدها و معاملات اقتصادی با کشورها، مواضع و نوع مواجهه سیاسی آنها با ایران مد نظر قرار گیرد؛ اگر کشوری مانند فرانسه از نظر سیاسی ما را بازی می دهد لزومی ندارد در معاملات اقتصادی خود با او معامله داشته باشیم تا هر شیطنتی خواستند انجام دهند.

حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی جلوگیری از آفات اقتصادی همچون اختلاس را از ضروریات اقتصاد مقاومتی معرفی و اضافه کرد: به عنوان مثال، اگر وزیر اقتصاد خیانتهایی داشته باشد هر چقدر هم اقتصاد ما شکوفا و پیشرفته باشد به واسطه این خیانتها ضربه پذیر خواهد بود./302/930/ب1

ارسال نظرات