۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۴۷۸۲۱۳

مبارزه جدی با تروریسم، مزدوران رژیم صهیونیستی و قاچاقچیان در دستورکار دولت لبنان

وزیر دفاع لبنان تاکید کرد که با تاکید رییس جمهوری و رییس شورای عالی دفاع، دولت و دستگاه های امنیتی و نظامی لبنان موظف شده‎اند تا سازوکارهای مبارزه جدی با تروریسم، مزدوران رژیم صهیونیستی و قاچاقچیان مواد مخدر را آماده و اجرا کنند.
سعد حریری

به گزارش خبرگزاری رسا، به منظور بررسی ماموریت های واگذار شده به دولت و دستگاه های امنیتی و نظامی از سوی شورای عالی دفاعی لبنان دیروز(پنجشنبه) در کاخ نخست وزیری این کشور نشستی به ریاست « سعد حریری» نخست وزیر لبنان برگزار شد.

در این نشست علاوه بر نخست وزیر و وزیر دفاع، « نهاد المشنوق» وزیر کشور،« سلیم جریصاتی» وزیر دادگستری، قاضی« سمیرحمود» دادستان کل و ژنرال« محمد خیر» دبیرکل شورای عالی دفاع لبنان شرکت کردند.

الصراف خاطرنشان کرد که دولت لبنان موظف شده است تا راهکارها و سازوکارهای لازم را برای برخورد با جرائمی که امنیت ملی لبنان را به خطر می اندازد حتی اقداماتی مانند تیراندازی های بی هدف را ترسیم کند.

وی تصریح کرد که دولت و دستگاه های امنیتی و نظامی لبنان موظف شده اند تا مزدوران رژیم صهیونیستی عضو ارتش آنتوان لحد را که بعداز سال 2000 به لبنان بازگشته اند، کنترل و مراقبت کند تا با دشمن صهیونیستی تماس و ارتباط نداشته باشند.

وزیر دفاع لبنان اضافه کرد که دستگاه های امنیتی لبنان باید تحرکات مزدوران رژیم صهیونیستی را که همچنان در فلسطین اشغالی بسر می برند، زیر نظر داشته باشند تا به امنیت ملی لبنان ضربه نزنند.

الصراف گفت که یکی از ماموریت ها مهم دولت و دستگاه های امنیتی و نظامی لبنان براساس دستورات رییس جمهوری و رییس شورای عالی دفاع کنترل عناصری است که احتمال دارد مرتکب جرائم خطرناک مانند همکاری با رژیم صهیونیستی، قاچاق مواد مخدر و در راس آنها جنایات تروریستی شوند.

به نوشته ایرنا، وی تاکید کرد که رییس جمهوری لبنان، دستگاه های امنیتی و نظامی ماموریت دارند تا بدون سستی و تمرکز بر جرائم غیراساسی، تروریست ها را بشدت تحت فشار قرار دهند تا امکان تهدید امنیت ملی لبنان را بدست نیاورند.

وزیر دفاع لبنان خاطرنشان کرد: نخست وزیر لبنان هم از وزارت دادگستری و دادستانی کل لبنان خواسته است تا سازوکارهای قانونی را با اقتباس از کشورهای دیگر برای مبارزه با ترویسم و قاچاق مواد مخدر آماده کنند./982/ب102/د

ارسال نظرات