۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۴
کد خبر: ۴۷۸۳۰۴
مدیر مدرسه علمیه کوثر فرخشهر:

نقش حوزه های علمیه خواهران در تربیت دینی عموم جامعه غیرقابل انکار است

مدیر مدرسه علمیه خواهران کوثر فرخشهر با اشاره به نقش غیرقابل انکار حوزه های علمیه خواهران در تربیت دینی عموم جامعه، گفت: در حال حاضر مدرسه علمیه کوثر با 50 طلبه در حال ارائه خدمات دینی و مشاوره ای به مردم فرخشهر است.
حوزه های علمیه خواهران

خانم شاهرخی، مدیر مدرسه علمیه خواهران کوثر فرخشهر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد با اشاره به اینکه تأسیس این مدرسه در سال 93 با 18 طلبه کلید خورد، افزود: مهمترین دغدغه ما در بدو تأسیس این بود که مبادا در شهر نسبت به این مجموعه شناخت کافی وجود نداشته باشد و مورد استقبال عموم قرار نگیرد که به حمدالله در کمترین زمان توانستیم جایگاه واقعی خود را در بین عموم تثبیت کنیم.

وی با اشاره به اینکه مؤسس مدرسه علمیه خواهران کوثر فرخشهر حجت الاسلام احمدی، امام جمعه این شهر بوده است، ابراز کرد: وی هم اکنون نیز هم مؤسس مدرسه است و هم به عنوان رییس هیأت امنا نقش مهمی در پیشبرد اهداف مدرسه و رفع مشکلات ایفا می کند.

شاهرخی با بیان اینکه در مجموع اعضای هیأت امنای مدرسه علمیه کوثر فرخشهر 7 نفر هستند، افزود: این افراد جزء معتمدین شهر فرخشهر هستند که به صورت مستمر پیگیر امورات مربوط به مدرسه در زمینه ها مختلف هستند و در این رابطه همکاری قابل قبولی دارند.

وی با بیان اینکه توجه به امور فرهنگی و تبلیغی در بین عموم مردم از مهمترین فعالیتهای این مدرسه از بدو تأسیس بوده است، تصریح کرد: با وجود این که در ابتدای کار با کمبود شدید امکانات روبه رو بودیم اما توانستیم روز به روز در بین خواهران شهر نفوذ کنیم و به عنوان یک مجموعه کاملا دینی در شهر نقش آفرین باشیم.

شاهرخی با اشاره به نقش غیرقابل انکار حوزه های علمیه خواهران در تربیت دینی عموم جامعه تصریح کرد: حوزه علمیه کوثر فرخشهر در این سالها به خوبی توانسته است در حوزه خانواده و پاسخگویی به مسائل شرعی بانوان در سطح شهر نقش آفرین باشد و خوش بدرخشد.

وی با بیان اینکه تا به امروز بیش از 100 نشست دینی حول محور خانواده در سطح شهر فرخشهر از سوی حوزه علمیه کوثر برگزار شده است، گفت: برگزاری جلسات قرآن به صورت خانگی با محوریت طلاب برای سنین مختلف و خارج از وقت اداری محور فعالیتهای ما در سطح شهر بوده است که به یقین ادامه پیدا خواهد کرد.

این کارشناس مسائل دینی، ارتباط مستمر حوزه علمیه کوثر با هیأتهای مذهبی سطح شهر فرخشهر را یکی دیگر از فعالیتهای مستمر این مجموعه بیان کرد و افزود: حضور مستمر اساتید حوزه علمیه کوثر در جمع بانوان هیأتهای مذهبی، نقش مهمی در نشر معارف اهل بیت(ع) داشته است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اعزام مبلغ به مناطق روستایی و مراکز مختلف دانشگاهی و آموزشی و دینی از دیگر رسالتهای مدرسه علمیه کوثر بوده است، خاطرنشان کرد: زمانی جامعه ای اصلاح خواهد شد و به رشد همه جانبه خواهد رسید که بانوان آن جامعه اصلاح شوند و به یقین حوزه های علمیه خواهران در این راستا نقش غیرقابل انکار دارند.

این مقام مسؤول ترویج سبک زندگی اسلامی را مهمترین رسالت امروز حوزه های علمیه خواهران برشمرد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر مدرسه علمیه کوثر با 50 طلبه در حال ارائه خدمات دینی و مشاوره ای به مردم فرخشهر است.

وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید از بهمن ماه سال جاری گفت: به حمدالله هماهنگی های لازم برای جذب حداکثری طلاب صورت گرفته است.

مدیر مدرسه علمیه خواهران کوثر فرخشهر در پایان با بیان اینکه در حال حاضر ساختمان آموزشی و خوابگاه این مدرسه علمیه به صورت اجاره ای است، افزود: مهمترین مشکل کنونی مدرسه نداشتن فضای کافی است که ان شاءالله با پیگیری های اعضای هیأت امنا و واگذاری زمین به مدیریت استانی این مشکل نیز هر چه زودتر برطرف خواهد شد./302/9457/ب1

ارسال نظرات