۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۴۷۸۳۶۹
علمای شیعه و سنی لبنان:

ایران پیروز جنگ احتمالی با آمریکا است

تجمع علمای مسلمان لبنان با اشاره به تهدید نظامی ایران از سوی آمریکا تأکید کردند که ایران در این جنگ پیروز خواهد شد.
تجمع علمای مسلمان لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، تجمع علمای مسلمان لبنان در پیامی که پس از نشست شورای اداری صادر کرد، با انتقاد از شیوه مدیریتی دونالد ترامپ اظهار داشت: سیاست های داخلی و خارجی دولت جدید آمریکا زنگ خطر جنگ منطقه ای و جهانی را به صدا درآورده است و حتی جنگ داخلی برای این کشور را نیز به همراه خواهد داشت.

این تجمع افزود: تهدید جمهوری اسلامی ایران از سوی آمریکا یک اقدام نادرست به شمار آمده که پیامدهای خطرناکی به همراه دارد. ترامپ می تواند یک جنگ به راه بیندازد اما مطمئنا توانایی پایان آن را ندارد و ایران مطمئنا در این جنگ به پیروزی می رسد زیرا مورد تجاوز و ظلم قرار گرفته است.

علمای شیعه و سنی لبنان همچنین عملیات تروریستی در فرانسه را محکوم کرده و اظهار داشتند: دولت فرانسه باید گام های عملی و فعالی برای نابودی ترریسم در سوریه و عراق و لیبی و یمن اتخاذ کنند تا اوضاع امنیتی کشور به آرامش برسد و گرنه بحران بزرگی در انتظار این کشور است.

آنان عملیات مقاومتی یکی از بانوان فلسطینی در شرق قدس اشغالی را مورد تقدیر قرار داده و تصریح کردند: چنین عملیاتی بهترین عکس العمل به جنایت های مقامات صهیونیستی به شمار می آید و نشان می دهد مذاکرات به اصطلاح صلح تنها یک توهم بزرگ است. مقاومت تنها راه حل آزادی فلسطین محسوب می شود.

در بخش پایانی این پیام، بر لزوم تصویب قانون جدید انتخابات تأکید شده و آمده است: قانون مطرح شده از سوی دولت نجیب میقاتی می تواند بهترین راه حل در برهه کنونی باشد. تا زمانی که قانون نسبیت بر اساس گنجاندن لبنان در یک حوزه انتخابیه مورد اعتراض برخی گروه هاست این قانون می تواند بهترین قانون باشد./980/ب902/د 

محمدرضا جایروند
ارسال نظرات