۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۴۷۸۳۸۵
امام جمعه بجنورد:

حراست از حق‌الناس جان‌مایه فعالیت ثبت اسناد است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به حساسیت و ظرافت کار سازمان ثبت اسناد و املاک، گفت: جان‌مایه فعالیت این سازمان حفاظت و حراست از حق‌الناس است.
حجت الاسلام یعقوبی - دیدار با مدیرکل ثبت اسناد و املاک حجت الاسلام یعقوبی - دیدار با مدیرکل ثبت اسناد و املاک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد امروز در دیدار با مدیرکل و معاونان اداره کل ثبت اسناد و املاک استان، با گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر، اظهار کرد: بر اساس روایات اسلامی در یک جامعه انسانی و اسلامی باید چند موضوع در امنیت باشند.

وی جان، مال، آبرو و ناموس مردم را چهار رکن یک جامعه انسانی دانست و افزود: در هر جامعه‌ای که این چهار عنصر در امنیت باشند آن جامعه رو به توسعه می‌رود و به هر نسبت که امنیت از این عرصه‌ها گرفته شود جامعه رو به افول خواهد رفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه بنا به فرموده امام صادق(ع) حرمت ریختن آبروی مؤمن از حرمت تخریب خانه خدا بیشتر است، ادامه داد: حرمت و عظمت جان و جایگاه ناموس هم که در آموزه‌های اسلامی روشن است.

وی با بیان اینکه مال و مالکیت مردم هم بسیار مهم بوده و باید در امنیت باشد، تصریح کرد: ضروری است اموال و املاک مردم پشتوانه قانونی داشته باشند تا به هرج و مرج نیفتد.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه اختلافات مالی و اختلاف راجع به مالکیت‌ها و حد و حدود جامعه را متلاشی می‌کند، خاطرنشان کرد: حوزه ملک و مالکیت عرصه حساسی بوده و اگر در این حوزه در اسناد و مدارک دقت کنیم که همه جا ثبت با سند برابر باشد، بسیاری از تنش‌های جامعه فروکش می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه ناهمخوانی ثبت‌ها و سندها در آینده ممکن است منشأ اختلاف شود، تصریح کرد: کار ثبت اسناد بسیار ظریف است؛ از این‌ رو باید گفت جان‌مایه فعالیت این سازمان حفاظت و حراست از حق‌الناس است.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: برخی دانه‌درشت‌ها قصد دور زدن قانون را دارند؛ به همین دلیل باید ثبت اسناد و املاک مراقب سندسازی و صحنه‌سازی این افراد باشد تا نتوانند حقوق مردم را با تکنیک‌های خود ضایع نکنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: سازمان ثبت اسناد جایگاه حساس دیدبانی داشته و باید به‌ خوبی دیدبانی کند و نسبت به مسائل این بخش شناخت دقیقی داشته باشد.

وی با اشاره به مسائل و مشکلات مردم با منابع طبیعی، افزود: ملی شدن اراضی به معضلی برای مردم تبدیل شده و ضروری است تا خلأهای قانونی موجود در مورد اراضی ملی برطرف شود.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی گفت: اگر برای بایر و یا دایر بودن اراضی، عکس‌های هوایی 40 سال پیش ملاک باشد بسیاری از حقوق مردم ضایع می‌شود؛ به همین دلیل باید قوانین موجود در این بخش اصلاح شوند.

علی‌اصغر اسدی، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان خراسان شمالی هم در این دیدار، با اشاره به آیه «وَلْیَکْتُبْ بَیْنَکُمْ کَاتِبٌ بالْعَدْلِ»، افزود: خداوند در قرآن هدف و نقشه راه ما را مشخص کرده؛ از این‌ رو اجرای عدالت و تثبیت مالکیت مشروع نقشه راه ما است./9314/202/ب2

ارسال نظرات