۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۴۷۸۴۴۵
استاد حوزه و دانشگاه:

اخلاص، ایمان و توکل به منبع قدرت الهی از ویژگی های برجسته امام خمینی بود

حجت الاسلام رشیدی با اشاره به ویژگی های برجسته امام راحل، گفت: نظم، اخلاص، ایمان به خدا و توکل به منبع قدرت الهی از ویژگیهای برجسته امام بود که انقلاب را به پیروزی رساند.
امام خمینی رضوان الله علیه»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی رشیدی، استاد حوزه و دانشگاه امروز در جمع مردم سهندیه تبریز با بررسی ویژگی های برجسته امام راحل، ابراز داشت: امام با نگرش توحیدی و الهی خود توانست کشتی انقلاب و مردم خرشان ایران را به مقدس پیروزی برساند.

وی با بیان اینکه توکل به خداوند متعال از ویژگی های بارز دیگر امام بود، گفت: امام خمینی(ره) بدونه ترس از قدرتهای بزرگ و کشورهای استکباری در برابر زیاده خواهی آنها ایستاد، کسی که به معنای واقعی به خداوند ایمان داشته و توکل کند از هیچ ابرقدرتی ترس نخواهد داشت.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: امام راحل هر چه می کرد با توکل به خدا و اتکای به قدرت مطلق الهی بود، همین تقوا و ایمان برجسته بنیانگذار کبیر انقلاب بود که ملت را پست سر او بسیج کرد تا آنکه رژیم منحوس پهلوی و دست قدرتهای استکباری از این ملت بریده شد.

وی  اخلاص و نظم را نیز از ویژگیهای دیگر حضرت امام خمینی(ره) دانست و گفت: امام راحل کارهای خود را با اخلاص و در مسیر رضای پروردگار عالم انجام می داد، نظم و شجاعت این بزرگوار از خصوصیات برجسته ایشان در طول زندگی بود که مورد اذعان همگان قرار داشت.

حجت الاسلام رشیدی با اشاره به وقایع جانگداز منطقه در سالهای اخیر، ادامه داد: اگر امروز رژیم دست نشانده استکباری پهلوی وجود داشت، شاید جنایتهای علیه یمن، سوریه و عراق به دست شاه ایران صورت می گرفت و ایران در کنار ظلم ظالمان می ایستاد، این را تاریخ نشان داده که شاه نوکر بی چون و چرای آمریکا بود.

وی با بیان اینکه امروز ایران و ملت بزرگ ایران در کنار مظلومان و مردم منطقه در برابر ظلم ظالمان ایستاده است، خاطرنشان کرد: پروردگار را شاکریم که کشور ما به یاری مظلومان جهان می شتابد و در کنار مظلومان فریاد هیهات من الذله سر می دهد.

این کارشناس مذهبی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب را  عزت آفرینی برای مردم دانست و افزود: پیامی که حضرت زینب(س) در واقعه کربلا آن را به خوبی به نمایش گذاشت همین عزت و اقتدار مؤمن بود، باید امروز با کاری زینبی مبانی اسلامی و قرآنی را در جامعه ترویج و تحکیم بخشیم./854/203/ب2

ارسال نظرات