۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۴۷۸۴۶۱

ایام الله دهه فجر در صربستان گرامی داشته می شود

برنامه های سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با اجرای موسیقی اصیل و فیلم های ایرانی در بلگراد و دیگر شهری های صربستان همراه خواهد بود.
 دهه فجر

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در صربستان برگزار خواهد شد.

جشنواره ونمایشگاه عکس و آموزش موسیقی به هنرجویان از برنامه هایی هستند که در شهرهای مختلف صربستان اجرا می شود وشهروندان صربستانی با گرمی از این برنامه ها استقبال می کنند.

همچنین برنامه موسیقی سنتی ایرانی در سالن شهرداری منطقه زوزدارا در مرکز بلگراد در روزهای دهه فجر به اجرا درمی آید.

هفته فیلم نیز با به اکران درآمدن 5 فیلم جدید ایرانی در موزه سینمایی بلگراد از جمله برنامه های دهه فجر در صربستان است که علاقنمدان زیادی را به طرف خود جلب می کند.

فیلم های ایرانی نزد علاقمندان به فیلم و هنر در صربستان جذابیت خاصی دارد و همیشه تعداد زیادی از شهروندان این کشور را به طرف خود جلب می کنند.

فیلم های «رخ دیوانه» به کارگردانی ابوالحسن داوودی، «ملبورن» به کارگردانی نیما جاویدی، «بادیگارد» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا، «کفش هایم کو» به کارگردانی کیومرث پوراحمد، «طعم شیرین خیال» به کارگردانی کمال تبریزی و «مزار شریف» به کارگردانی عبدالحسن برزیده در جشنواره فیلم در شهرهای صربستان، مونته نگرو و مقدونیه به اکران در می آیند.

برنامه های موسیقی سنتی نیز از سوی شش هنرمند از نوازندگان نغمه اصفهان به سرپرستی «مسعود اهتمام» اجرا می شود.

نمایشگاه عکس، صنایع دستی و نگارگری به همراه اجرای موسیقی سنتی در موزه قوم شناسی در مرکز بلگراد، اجرا موسیقی سنتی در شهر نووی ساد دومین شهر مهم صربستان، افتتاحیه هفته فیلم ایران ‌در نووی ‌ساد با نمایش 5 فیلم سینمایی در پنج روز، اجرای موسیقی سنتی در فرهنگ سرای شهر اوبرنواتس در 45 کیلومتری جنوب بلگراد از دیگر برنامه های فرهنگی در دهه فجر در صربستان به شمار می روند.

به نوشته ایرنا، همچنین علاوه بر صربستان در شهر پودگوریتسا پایتخت مونته نگرو و در شهر اسکوپیه پایتخت مقدونیه به مناسبت دهه فجر، هفته فیلم نیز برگزار می شود.

در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در 22 بهمن ماه نیز مراسمی در تالار بزرگ و مجلل هتل حیاط در بلگراد برگزار می شود که در آن شخصیت های سیاسی، فرهنگی و مذهبی صربستان و همچنین دیپلمات های خارجی مقیم بلگراد حضور خواهند داشت./982/ب102/د

ارسال نظرات