۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۴۷۸۴۷۷
حجت الاسلام والمسلمین رفعتی:

مراقب باشیم تحول حوزه دچار انحراف نشود

مشاور عالی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور نسبت به انحراف امر تحول در حوزه هشدار داد و تاکید کرد که ادبیات نقد در فضای حوزه باید آخوندی باشد.
حجت الاسلام والمسلمین عباس رفعتی

حجت الاسلام والمسلمین عباس رفعتی مشاور عالی مدیر حوزه های علمیه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، امر تحول را امری دقیق، حساس و مهم در حوزه های علمیه ارزیابی کرد.

وی با تاکید بر لزوم پرداختن به جوانب مختلف امر تحول و پیگیری مطالبات رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: تحول یک امر حتمی و نیاز قطعی در حوزه های علمیه است؛ در این راستا هم رهبر معظم انقلاب و هم مراجع تقلید و علما توصیه ها و تاکیدات بسیار خوبی داشته اند و باید به این فرمایشات جامه عمل پوشانده شود.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم مدیریت تحول در حوزه را مهم خواند و با بیان این که تحول باید از خاستگاه آن انجام شود، گفت: مقوله تحول در حوزه باید مدیریت شود، والا یا صورت نمی گیرد و یا دچار مشکلاتی می شود.

وی نسبت به انحراف امر تحول در حوزه های علمیه هشدار جدی داد و گفت: اگر چنانچه تحول مدیریت نشود یا زمین می خورد و یا بیراهه می رود؛ توقع این است که همه دلسوزان به این نکته توجه جدی داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین رفعتی اضافه کرد: تحول مطلوب تنها تحول مدیریتی و ساختاری نیست، اینها بخشی از تحول است، تحول مهم تر تحول علمی، انقلابی، اخلاقی و تهذیبی در حوزه است.

وی افزود: در مباحث حوزوی و علمی ان قلت و اشکال کردن امری رایج و طبیعی است؛ لکن باید ادبیات سخن گفتن را در حوزه رعایت کنیم، ادبیات نقد در حوزه باید آخوندی باشد.

مشاور عالی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور برخی ادبیات را باعث ایجاد انحراف در روند تحول حوزه ارزیابی و تاکید کرد: مراقب باشیم تحول متوقف و منحرف نشود. /924/ت302/ج

ارسال نظرات