۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۴
کد خبر: ۴۷۸۵۴۸
حجت الاسلام محمدی خبر داد؛

آغاز پذیرش حوزه های علمیه برادران آذربایجان غربی برای سال تحصیلی جدید

مدیرکل حوزه های علمیه برادران آذربایجان غربی با اشاره به آغاز نام نویسی علاقه مندان به تحصیل در حوزه های علمیه استان، گفت: ظرفیت پذیرش حوزه های علمیه برادران استان برای سال تحصیلی جدید 450 نفر است.
حجت الاسلام محمدی

حجت الاسلام صفدر محمدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، از آغاز پذیرش حوزه‌ های علمیه استان برای دوره تحصیلی جدید خبر داد و افزود: علاقه مندان دارای مدارک تحصیلی هشتم، نهم، دیپلم و دانشگاه می توانند برای ادامه تحصیل در مدارس علمیه استان، نام نویسی کنند.

وی مهلت ثبت نام برای شرکت در آزمون ورودی حوزه های علمیه استان را تا 15 اردیبهشت سال آینده اعلام کرد و گفت: علاقه‌‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت معاونت آموزش حوزه‌های علمیه «howzeh-qom.ir» مراجعه کنند.

مدیرکل حوزه های علمیه برادران آذربایجان غربی با اشاره به ظرفیت پذیرش 450 طلبه در مدارس علمیه استان در سال تحصیلی جدید، خاطرنشان کرد: طلاب پذیرش شده در 13حوزه علمیه برادران در شهرستان های استان مشغول فراگیری علوم دینی و معارف اسلامی می شوند.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار و 124 طلبه در سطوح یک و دو مشغول تحصیل در مدارس علمیه برادران استان هستند، افزود: از این تعداد بیش از یک هزار نفر در حوزه های علمیه رسمی و حدود یکصد نفر در مدارس سفیران هدایت درحال تحصیل هستند.

وی اظهار کرد: آذربایجان غربی دارای 11 حوزه علمیه در شهرستان های ارومیه، خوی، چایپاره، میاندوآب، ماکو، سلماس، نقده، تکاب و شاهین دژ و همچنین دو مدرسه سفیران هدایت در شهرستان های خوی و شوط است.

حجت الاسلام محمدی گفت:در حال حاضر به جز مدارس علمیه نمازی خوی، امام خمینی(ره) ارومیه و امام رضا(ع) میاندوآب که طلاب در سطح دو مشغول تحصیل اند، در سایر مدارس استان سطح یک تدریس می شود.

گفتنی است، سال گذشته در آزمون پذیرش حوزه های علمیه برادران آذربایجان غربی یک هزار و 50 نفر نام نویسی کرده بودند که از این تعداد حدود 300 نفر با کسب نمره قبولی در آزمون و گذراندن مراحل گزینش، موفق به دریافت کد طلبگی شدند./936/302/ب2

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
امید
United Arab Emirates
۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱
من در حوزه علمیه ثبت نام کردن ولی هیج خبری نشد
0
0