۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۷
کد خبر: ۴۷۸۵۷۹

دیدار طلاب و روحانیان خراسان جنوبی با تولیت آستان قدس رضوی

طلاب و روحانیان خراسان جنوبی با حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی دیدار و گفت و گو کردند.
دیدار با تولیت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، جمعی کثیری از طلاب و روحانیان خراسان جنوبی شب گذشته با حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی در تالار ولایت حرم مطهر دیدار کردند.

تولیت آستان قدس رضوی در این دیدار با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و ولادت با سعادت حضرت زینب(س)، گفت: جامعه بشری مرهون صبر حضرت زینب کبری(س) است

وی با بیان اینکه خداوند متعال به برکت حضرت زینب(س) جامعه بشری را با توکل، صبر، وفا، اوج به عبودیت پروردگار و...آشنا کرد، ادامه داد: آنچه از انقلاب شکوهمند اسلامی درس گرفته ایم از آموخته حضرت زینب کبری(س) است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در ادامه با اشاره به ایام دهه فجر انقلاب اسلامی و اینکه دهه فجر در هر سال با سالهای قبلی متفاوت است، اظهار داشت: هر فجری برای انقلاب اسلامی خود گشایشی است و گشایش هایی که برای انقلاب اسلامی واقع می شود سبب تبدیل نور به ظلمت و حق بر باطل است.

مبدأ و منشأ انقلاب اسلامی، حوزه های علمیه و حامیان انقلاب هستند

وی با بیان اینکه جلوه های حق بر باطل و نور بر ظلمت روز به روز گشایش بیشتری در جامعه دینی ایجاد می کنند، ادامه داد: مبدأ و منشأ این انقلاب اسلامی حوزه های علمیه و حامیان انقلاب هستند که نقش بقاء و تضمین انقلاب اسلامی را دارند.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه با اشاره به اینکه فضایی که در جامعه اسلامی ضربه دیده است ناشی از تفکرات انحرافی و تکفیری است، تأکید کرد: امروزه این سرخوردگی که از تفکرات انحرافی در جامعه اسلامی نشأت گرفته مسؤولیت طلاب و روحانیان را در گرایش به معنویت و اسلام متضاعف می کند.

ایران اسلامی، پرچمدار مکتب اهل بیت(ع) است

وی با بیان اینکه ایران اسلامی، پرچمدار مکتب اهل بیت(ع) است و این در عالم مشتری و مشتاقان فراوانی پیدا کرده است، ادامه داد: کسانی که برای حضور روحانیان در کشورشان مانع می شدند امروزه نه تنها مانع نیستند بلکه شوق و اشتیاق دارند که این میدان را در اختیار متدینان قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه آنچه امروزه برای روحانیت لازم و ضروری است روحانی سیاسی به معنای سیاست نیست، ابراز داشت: این به این معنا است که طلبه و روحانی راهکارها و نقش خود را در جامعه اسلامی بداند.

وی در ادامه به نقش روحانیت در ترویج فرهنگ اسلامی تأکید کرد و افزود: 7 هزار کانال ماهواره‌ای و بیش از 60 کانال فارسی زبان علیه جامعه اسلامی در حال فعالیت هستند.

روحانیت، مطمئن ترین مرجع در بین مردم

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان در ادامه به جایگاه شهدای روحانی اشاره کرد و افزود: روحانیت بیشترین آمار شهداء را در میان اقشار مختلف دارد.

وی در پایان تاکید کرد: با توجه به همه توطئه هایی که بر علیه روحانیت شده است مطمئن ترین گروه و مرجع در بین مردم در مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی جامعه، روحانیت است.

گفتنی است، در ابتدای این نشست صمیمی، حجت الاسلام رضوی نسب، عضو شورای نمایندگی طلاب و روحانیان خراسان جنوبی به ارائه گزارشی از عملکرد این شورا در چند سال اخیر پرداخت./859/202/ب2

ارسال نظرات