۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۴۷۸۶۲۹
در همایش ملی تکریم چهره‌های قرآنی؛

قاری خراسان شمالی به‌ عنوان چهره برجسته قرآنی کشور شناخته شد

مسؤول تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: علی‌اصغر قلعه‌نوئی، قاری برجسته این استان به‌ عنوان یکی از منتخبان یازدهمین همایش ملی تکریم چهره‌های قرآنی شناخته و تجلیل شد.
علی اصغر قله نوئی علی اصغر قله نوئی

حجت‌الاسلام هادی مفید بجنوردی، مسؤول تشکل‌های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، از انتخاب علی‌اصغر قلعه‌نوئی، قاری این استان به‌عنوان یکی از چهره‌های برجسته قرآنی کشور خبر داد و افزود: این قاری خراسان شمالی در یازدهمین دوره تکریم چهره‌های قرآنی کشور به‌ عنوان یکی از چهره‌های برجسته قرآنی کشور تجلیل شد.

وی افزود: در این همایش که با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم استاد محمدتقی مروت از پیشکسوتان و مدرّسان قرآن کریم برگزار شد، علی‌اصغر قلعه‌نوئی، رییس کانون مداحان خراسان شمالی به‌عنوان منتخب استان با سابقه بیش از سی سال فعالیت در عرصه‌های قرآنی از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی و مهدی قره‌شیخلو، رییس سازمان دارالقرآن‌ الکریم کشور مورد تجلیل قرار گرفت.

حجت‌الاسلام مفید بجنوردی افزود: یکی از افتخارات خراسان شمالی و کانون‌های مداحان استان این است که در حال حاضر فردی که خود در زمینهٔ قرائت قرآن و مداحی استاد است، به‌عنوان رئیس کانون مداحان استان در حال فعالیت است.

وی با اشاره به فعاليت 28 مؤسسه قرآني در خراسان شمالی، ادامه داد: از 28 مؤسسه قرآنی موجود در استان، تعداد 15 مؤسسه در شهرستان بجنورد، هفت موسسه در شیروان، سه مؤسسه در اسفراین و در هر یک از شهرستان‌های مانه و سملقان، فاروج و گرمه هم یک مؤسسه قرآنی فعال است.

مسؤول تشکل‌های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: به همت رئیس کانون مداحان استان و مشارکت اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، در بهمن‌ماه جاری، دوره آموزشی اصول و فنون مداحی و صداسازي و نغمات روضه‌خوانی با شرکت مداحان و شعرای آیینی استان و با تدریس محمدحسین چاووشی زاده، استاد برجسته مداحی کشور برگزار شد.

وی افزود: دوره آموزشی اصول و فنون مداحی و صداسازي و نغمات روضه‌خوانی صبح جمعه در شیروان، عصر و شب جمعه در بجنورد و امروز شنبه، دوم بهمن هم در اسفراین برگزار شد.

حجت‌الاسلام مفید بجنوردی با اشاره به اینکه این کارگاه آموزشی به‌منظور ارتقای سطح کیفی مداحی با حضور مداحان شهرستان‌های استان برگزار شد، ادامه داد: در دوره‌های تخصصی مداحی کانون مداحان استان خراسان شمالی آموزش‌هایی با سرفصل‌های مداحی از منظر اسلام، اهل‌بیت (ع) و روایات، مقتل شناسی و نغمات، رعایت الزامات و اصول ماه محرم، شناخت ابعاد شخصیتی، شهامت، شجاعت و فضائل اخلاقی اهل‌بیت(ع)، آسیب‌شناسی مبالغه و خرافه در مداحی و غیره به شرکت‌کنندگان ارائه شد./9314/303/ب2

ارسال نظرات