۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۴۷۸۶۳۹
اندیشمند لبنانی:

امام خامنه‌ای تنها رهبر با معیارهای کامل در جهان است

اندیشمند لبنانی گفت: امام خامنه ای تنها رهبر در جهان است ه معیارهای یک رهبر کامل را دارا است.
حجت الاسلام شفیق جرادی از روحانیان لبنان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ شفیق جرادی اندیشمند لبنانی پیش از ظهر امروز در اولین همایش و نمایشگاه بین‌المللی اندیشه راقی که در کانون پرورش فکری تهران برگزار شد با اشاره به ایام مبارک فجر اظهار داشت: ایام فجر یک پیچ بزرگ در تاریخ اسلام است که از سوی یک ثلاله اهل‌بیت(ع) یعنی امام خمینی(ره) به وقوع پیوست و از این رو این ایام را تبریک می‌گویم.

وی ادامه داد: از آموزه‌هایی که خدا در کتاب خود برای ما فرستاد این است که انسان در طول مسیر طولانی زندگی خود باید هدفش را انتخاب کند و این انتخاب باید آگاهانه باشد. ما امروز مسیر ظهور امام زمان(عج) را انتخاب و طی می‌کنیم، به همین منظور باید بهترین مسیر را برای این کار انتخاب کنیم.

اندیشمند لبنانی تاکید کرد: امروز پس از گذشت 28 سال از رحلت امام خمینی(ره) از واجباتی که بر دوش ما قرار دارد نشر تعالیم جهادی امام راحل است. این ارث عظیمی است از سوی کسی که خداوند او را خلیفه بروی زمین قرار داد، همچنین باید پذیرفت که حفظ آموزه‌های امام راحل یک فرضیه است.

حجت الاسلام جرادی یادآور شد: بهترین تفسیرکننده مکتب امام خمینی(ره) امام خامنه‌ای رهبری ایران است، هر کاری در راه نشر فرایض رهبری باید در این مسیر و با این نگاه باشد و با تلاش شبانه‌روزی این کار باید انجام گیرد، این امر در اصل زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) خواهد بود.

وی افزود: بنده باور دارم اولین واجب در این عرصه بر عهده خود ما است، ما ابتدا باید امام خامنه‌ای را درک و در اطاعت بشناسیم، منظور از اطاعت در اینجا یک دستور و شنیدن آن نیست بلکه اطاعت در اینجا به این معنا است که تشخیص بدهیم میل و رغبت ولی ما چیست و برای آن برنامه‌ریزی کنیم، انجام این کار هم به صورت فردی امکان‌پذیر نیست، به همین منظور جمع کردن عناصر این حرکت کار اصلی ما است.

اندیشمند لبنانی با بیان اینکه انتقاد من بر این است که بعضی از ما امام خامنه‌ای را در حد و اندازه خودمان می‌خواهیم، خاطرنشان کرد: ولایت‌مداری امری نیست که ما بتوانیم خودمان را به آن برسانیم، حضور ایشان به عنوان یک سرباز با شهامت یک نعمت است، از نظر بنده تنها رهبری که بروی کره زمین وجود و معیارهای یک رهبر را کامل داراست امام خامنه‌ای است، او نه تنها یک سیاست مدار بلکه یک هنرمند باهوش است.

حجت الاسلام جرادی در پایان گفت: باید اجتهاد را دوباره بررسی کنیم، تجدید اجتهاد حقیقی و نوآوری در آن را باید مدنظر داشته باشیم، همچنین حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری بر عهده نسل جوان است و راه آن هم تنها ورود به اندیشه‌های حضرت امام راحل و رهبری است./816/ب202/د

ارسال نظرات