۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۴۷۸۶۹۴

دردسرهای کشیش قرآن‌ستیز در اشتغال

با رسانه‌ای شدن تداوم فعالیت‌های ضداسلامی «تری جونز»، کشیش قرآن‌ستیز فلوریدایی که اخیرا به‌عنوان راننده تاکسی مأموریت خود را در ستیز با مسلمانان دنبال می‌کرد، وی از شغل جدید خود معلق شد.
تری جونز

به گزارش خبرگزاری رسا، ماه گذشته هنگامیکه اوبر(سرویس آنلاین درخواست تاکسی در آمریکا) با درخواست اشتغال «تری جونز»، کشیش قرآن‌ستیز فلوریدایی موافقت کرد، خود جونز نیز تعجب کرده بود.

جونز ۶۵ ساله دیروز، ۱۶ بهمن در خانه خود در فلوریدا در پاسخ به یک خبرنگار گفت: «من نمی‌دانم که سرویس آنلاین درخواست تاکسی(اوبر) چقدر برای به‌کارگیری افراد تحقیق می‌کنند».

تری جونز، کشیش افراط‌گرای کلیسای کوچکی در فلوریدا است که در سال ۲۰۱۰ با راه‌اندازی روز سوزاندن قرآن، توانست خود را به تیتر رسانه‌ها تبدیل کند.

وی بعد از آن نیز چند بار تلاش‌هایی در این راستا انجام داد که اعتراضات زیادی به راه انداخت اما چندان به نتیجه نرسید.

از آن زمان، وضعیت مالی وی مورد بررسی و تحت تأثیر قرار گرفته است. حدود دو سال پیش تلاش کرد که با قرار دادن دکه سیب‌زمینی سرخ‌کرده در مرکز خریدی در فلوریدا کار کند اما مجبور شد، مرتب از یک مرکز خرید به مرکزی دیگر نقل مکان کند زیرا مدیران این مراکز او را می‌شناختند و از فعالیتش جلوگیری می‌کردند.

وی گفت: اما اوبر در مورد گذشته من پیگیری نکرد.

اما بعد از اینکه گزارشگر واشنگتن‌پست شروع به پیگیری این مسئله کرد، اوبر دیروز، ۱۶ بهمن، جونز را تعلیق کرد تا به حساب او و فعالیت‌هاش رسیدگی کند.

جونز قبول دارد که در این یک ماه که در استخدام اوبر بوده است، عقاید ضداسلامی خود را به مسافران منتقل می‌کرده و یک اسلحه برای «دفاع از خود» حمل می‌کرده که مغایر با سیاست‌های اوبر است.

به نوشته ایکنا، واشنگتن‌پست پس از آن از فعالیت جونز در اوبر مطلع شد که یکی از مشتریان که سوار تاکسی او شده، او را شناخته و دچار تشویش شده و مسئله را اطلاع داده است.

سخنگوی اوبر اعلام کرد: بر اساس قوانین اوبر، ما به هیچ وجه رفتار تبعیض‌آمیز را برنمی‌تابیم و انتظار داریم که رانندگان همواره با احترام رفتار کنند. آنچه اینجا اتفاق افتاده غیرقابل قبول است. ما دسترسی این راننده را لغو کرده و در حال بررسی این مسئله هستیم.

یکی از مسافران جونز گفته است: «یک مسافر بی‌گناه می‌تواند در دام جنون‌آمیز او گرفتار شود. این شرایط خوبی نیست. من اطمینانم را نسبت به امنیت اوبر از دست دادم»./982/ب102/د

ارسال نظرات