۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۴۷۸۷۵۱
رییس سازمان اوقاف:

رشد سنت حسنه وقف از برکت انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه وقف یک سرمایه با کارکردهای مختلف فرهنگی، اجتماعی، درمانی، علمی و اقتصادی است، گفت: وقف یک حکم الهی است که باید به درستی و متناسب با نیاز روز جامعه تبیین و تعریف شود.
حجت الاسلام محمدی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبستان، اختتامیه چهارمین جشنواره فرهنگی هنری وقف، چشمه همیشه جاری با حضور حجت الاسلام علی محمدی، ‌رییس سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام احمد شرفخانی معاون فرهنگی سازمان اوقاف، حجت‌الاسلام موسوی متقی مدیرکل امور فرهنگی سازمان اوقاف و حجت الاسلام محمدزاده مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان تهران در مسجد امیرالمومنین برگزار شد.

حجت الاسلام محمدی، رییس سازمان اوقاف در ابتدای این نشست با بیان اینکه انقلاب اسلامی نعمتی است که باید به طور عمیق و جامع در مورد آن فکر کرد و شکر آن را به جا آورد، گفت: در سایه نظام جمهوری اسلامی خدای متعال به این کشور عزت، سربلندی و سرافرازی عطا کرد به طوری که در تمام معادلات منطقه‌ای بر روی ایران اسلامی حساب باز می کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در سایه اسلام، قرآن و اهل بیت ملت مسلمان ایران در اوج قدرت و عزت و عظمت زندگی می کنند، خاطرنشان کرد: زندگی کردن همراه با عزت و سربلندی نعمتی ارزشمند است به طوری که سرسخت‌ترین دشمن ایران اسلامی به آن اعتراف می‌کند.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه درسی که انقلاب اسلامی به مسلمانان داد، استقامت و مقاومت در مقابل ظالمان است، اظهار کرد: این اقتدار نظام اسلامی را می رساند که دشمن نتوانست پا بر این سرزمین بگذارد در حالی که اهداف تشکیل گروه هایی مانند داعش و درگیری در کشورهای اسلامی تسلط بر ایران بود.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه به برکت استقلال و آزادی ایران کسی نمی تواند برای ما تصمیم بگیرد و این خود مردم هستند که تصمیمات اساسی کشور خود را می گیرند، تصریح کرد: این نعمتی ارزشمند و عزتی پایدار می باشد.

وی با بیان اینکه در سایه نظام، ایران اسلامی در ابعاد مختلفی برای سایر ملل ها الگو شده است، ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران حتی برای کشورهای غیراسلامی این درس را به دنبال دارد که در برابر ظلم و ستم بایستند.

حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به دستاوردهای پیروزی انقلاب اسلامی گفت: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب این بود که احکام الهی اجرا شد و یکی از این احکام حکم وقف بود.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: امام راحل بعد از 70 روز از استقرار جمهوری اسلامی بحث موقوفات را مطرح می کند و یکی از خدمات بزرگ امام احیای موقوفات بود.

وی رشد سنت حسنه وقف را برکت انقلاب اسلامی دانست و بیان داشت: در چهارمین جشنواره فرهنگی هنری وقف حکم الهی در قالب هنر تبلیغ می شود. مهمترین فرهنگ وقف ایثار و گذشت و به فکر دیگران بودن است و اگر وقف اجرا شود فاصله طبقاتی در جامعه از بین می رود.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه در فرهنگ وقف انسان طوری تربیت می شود که به فکر دیگران باشد، خاطرنشان کرد: با توجه به وقف های 1200 ساله در ایران درمی‌یابیم که فرهنگ وقف بر پایه تمدن و فرهنگ اصیل ایرانی استوار باشد.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه ما باید به نیت واقفین عمل کنیم، اظهار کرد: یکی از وظایف و سیاست های سازمان اوقاف عمل به نیات واقفین می باشد این در حالی است که بزرگترین خدمت را وقف به همه اقشار جامعه کرده است.

وی با بیان اینکه وقف نه تنها ابعاد عبادی و فرهنگی دارد بلکه یک سرمایه ای ارزشمند و گران قیمتی است، تصریح کرد: با توجه به بیش از 70 هزار مسجد در سراسر کشور و موقوفاتی مانند مدارس علمیه، دانشگاه ها و مدارس آموزش و پرورش درمی‌یابیم که سرمایه عظیمی در کشور به جهات خدمات وقف وجود دارد.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به خدمات درمانی حوزه وقف اظهار کرد: در سطح کشور 1200 موقوفه درمانی شامل 133 بیمارستان در سطح کشور و 30 بیمارستان در تهران از اموال موقوفه می باشند.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه وقف یک سرمایه با کارکردهای مختلف فرهنگی، اجتماعی، درمانی، علمی و اقتصادی است، گفت: وقف یک حکم الهی است که باید به درستی و متناسب با نیاز روز جامعه تبیین و تعریف شود به طور مثال در شیراز موقوفه ای با عنوان بررسی مطالعه و تحقیق در مورد جرم شناسی ثبت شده است.

شایان ذکر است، مراسم رونمایی از آثار منتخبین این جشنواره با حضور حجت‌الاسلام محمدی، حجت‌الاسلام شرفخانی، حجت الاسلام محمدزاده و حجت الاسلام موسوی متقی برگزار شد، این در حالی است که تمامی آثار برگزیده در حوزه شعر در کتابی با عنوان چشمه‌سار ادب، آثار برگزیده در بخش خوشنویسی در کتاب چشمه در چشمه و آثار برگزیده فیلم و تیزر در DVD‌ گردآوری شده که در این مراسم رونمایی شد./1325//102/خ

ارسال نظرات