۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۴۷۸۹۰۸
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی مطرح کرد؛

دیانت، وحدت و تبعیت از رهبری؛ سه عامل انقلابی ماندن

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: ما با سه محور دین، رهبری و وحدت انقلاب کردیم و در سایه همین سه عامل هم می‌توانیم انقلابی مانده و آرمان‌های این انقلاب را پیگیری کنیم.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در جمع شماری از مسؤولان استان، با گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر و سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران معجزه قرن بود که تمام پایگاه‌های استکبار جهانی را به لرزه درآورده است.

وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی در زمینه‌های مختلف نظامی، اقتصادی، علمی و فرهنگی، افزود: همه این دستاوردها مرهون هنر و اراده ابرمردی به نام امام خمینی(ره) بود که توانست با نگاه عمیق خود به انسان، انسانیت و جامعه انسانی تحولی در عالم هستی به وجود بیاورد و بار دیگر مردم دنیا را به اسلام ناب متوجه کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی این بود که چهره اسلام ناب را به جهانیان معرفی کرد، خاطرنشان کرد: اسلام ناب به معنای اسلام قانون و رهبری است که در آن بهترین قانون به دست بهترین مجری اجرا می‌شود.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب چهره اسلام چهره ناقص و ناتمامی بود، تصریح کرد: یکی از هنرهای امام این بود که اسلام را جامع و به تمام معنا معرفی کرد و خود امام هم شخصیتی جامع بود؛ به‌ گونه‌ای که هم در مسائل فردی و هم اجتماعی به اوج رسیده بود.

وی با بیان اینکه به همین دلیل هم امام راحل الگوی تمام عیاری برای امت‌ها و ملت‌ها شد، خاطرنشان کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی دین، سیاست و عبادت را به هم آمیخت و انقلابی بزرگ تشکیل داد که امروز ما در پناه این انقلاب به دنیا درس داده و پیام می‌دهیم که اسلام توانایی حکومت‌داری و تمدن‌سازی را داشته و می‌تواند جامعه را به‌ خوبی اداره کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: چهار دهه اداره جامعه بر اساس قوانین اسلامی نشان داد که توانایی و قابلیت اسلام بسیار زیاد است که همه اینها از دستاوردهای انقلاب است.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی افزود: ما پیش از انقلاب صفرهای بی‌معنایی بودیم که امام همانند عدد در کنار این صفرها قرار گرفت و این اعداد معنادار شدند؛ به‌گونه‌ای که هرچه این صفرها بیشتر شدند قدرت عدد بیشتر شد.

وی ادامه داد: امام به‌ عنوان عدد یک به ما شخصیت داد و ما صفرها به امام قدرت دادیم؛ ازاین‌رو پیوند ما پیوند امام و امت شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: ما انقلاب کردیم اما برای اینکه انقلابی بمانیم باید پیوند امام و امت را قوی‌تر کرده و نگذاریم سست شود.

وی با تأکید بر اینکه نباید بگذاریم نفوذی‌ها شوکت و عزت ما را زیر سؤال ببرند، اظهار کرد: نباید بگذاریم کسی بین ما و روحانیت و بین ما و رهبری دینی و ولایت فقیه تفرقه ایجاد کند و وحدت و اتحاد موجود در کشور به افتراق و اختلاف برسد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی گفت: ما با سه محور دین، رهبری و وحدت انقلاب کردیم و در سایه همین سه عامل هم می‌توانیم انقلابی مانده و آرمان‌های این انقلاب را پیگیری کنیم./9314/202/ب2

ارسال نظرات