۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۴۷۸۹۵۸
امام جمعه ایرانشهر:

مرام و رفتار مسؤولان، همچون امام و شهدا باشد

حجت الاسلام ابطحی با اشاره به وظایف یک مقام مسؤول در جمهوری اسلامی ایران، گفت: کسی که کارگزار کشور اسلامی است باید مرام و رفتارش همچون امام و شهدا باشد.
ابطحی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام سیدشجاع‌الدین ابطحی، امام جمعه ایرانشهر امروز در اجتماع بزرگ مدافعان اسلام که در سالن اجتماعات اداره‌کل تبلیغات اسلامی ایرانشهر برگزار شد، گفت: انسان با داشتن قدم هایی صادق می تواند در مسیر شهادت گام بردارد و به منزل و مقصد نهایی برسد.

وی افزود: امام راحل و عزیز ما با قدم هایی صادق در راه انقلاب گام برداشت؛ به گونه ای که در ابتدا کسی از او شناخت نداشت اما بعد جوانان و دلهای بسیاری از مردم را به سوی خود کشاند.

حجت الاسلام ابطحی تصریح کرد: در جمهوری اسلامی ایران کسانی بدون داشتن این قدم‌های صادق گام نهادند و سرنوشت آنها نابودی و تباهی شد؛ قطب‌زاده و بنی‌صدر نمونه‌ای از این افراد هستند که آخر کارشان یکی کشته شدن و دیگری فرار از کشور با لباس زنان و پناهنده شدن به سمت دشمن شد.

وی با اشاره به رشادت ها و فداکاری های شهدای ما گفت: کسانی که در راه اسلام و انقلاب به درجه رفیع شهادت رسیدند، با داشتن ازخودگذشتگی و ایثار همه چیزهای دنیایی خود را رها کردند.

امام جمعه ایرانشهر افزود: گذشتن از همه چیز، در راه اسلام ناب محمدی گام برداشتن و به درجه رفیع شهادت رسیدن، هنر می‌خواهد که هر کس به آن دست پیدا نمی کند.

حجت الاسلام ابطحی بیان کرد: انسان‌های زیادی بعد از شهدا منتظر هستند اما انتظار به معنای در خواب بودن نیست؛ آن کسی که همه چیز را آماده کرده و کنار جاده ایستاده است، منتظر واقعی امام زمان و شهادت است.

امام جمعه ایرانشهر با اشاره به وظایف یک مقام مسؤول در جمهوری اسلامی ایران افزود: کسی که کارگزار کشور اسلامی است باید مرام و رفتارش همچون امام و شهدا باشد وگرنه عیب دارد و همچون شاهان ناخلف قاجار است.

وی با تأکید بر رفتار اشرافی برخی وزرای دولت یازدهم افزود: رفتار وزیری که با یک هواپیمایی مرجوعی عکس یادگاری می گیرد و لبخند می زند، همچون شاه قاجار است که برای اولین بار با یک خودرویی که به او داده بودند، عکس می گرفت و خوشحالی می کرد.

حجت الاسلام ابطحی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیداری اسلامی در منطقه و انقلاب های مردمی گفت: انسان به شهدایی که خونشان به نتیجه رسیده افتخار می کند؛ در کشور مصر هم برای انقلاب مردمی و خودجوششان شهید دادند اما به سرانجام نرسید چون محور نداشت.

وی محور پیروزی انقلاب‌های دنیا را ولایت فقیه دانست و ابراز داشت: امروز محور باید محور انقلاب‌ها ولایت باشد تا به سرانجام مقصود برسد و انسان باید همواره در راه زندگی یک محور داشته باشد؛ همانطور که انقلاب اسلامی ما به برکت خون شهدا، امام امت و چراغ هدایت که ولایت بوده رو به پیشرفت و بالندگی است.

امام جمعه ایرانشهر ادامه داد: امروز حرف جمهوری اسلامی ایران، حد و مرز ندارد و در کشورهای اسلامی منطقه تاثیرگذار بوده و این برای غرب ترسناک و خطرناک است.

وی اذعان کرد: انقلاب اسلامی ایران یک نعمت است و باید همه مردم ما قدردان و شکرگزار باشیم که امام و شهدا راه را برای ما باز کردند و ما باید این راه را تا تمدن اسلامی که یک تمدن جهانی است ادامه بدهیم تا راه را برای ظهور مهدی موعود آماده و مهیا کنیم./202/831/ب1

ارسال نظرات