۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۴۷۸۹۹۴

جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در قطر برگزار شد

به همت رایزنی فرهنگی كشورمان، جشن بزرگ سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با گردهمایی ایرانیان مقیم در سالن ورزشی سرپرستی مدارس ایرانی در دوحه برگزار شد.
قطر

به گزارش خبرگزاری رسا، در ابتدای این جشن، نونهالان انقلاب با حمل قرآن کریم، فضای روحانی به جشن بخشیدند و سپس تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید قرائت و پس از آن سرود ملی جمهوری اسلامی ایران نواخته شد.

در ادامه این جشن باشکوه که با اجراي برنامه‌های شاد همراه بود، محمدعلی سبحانی، سفیر ایران در قطر با بيان سخناني به دستاوردهای پیروزی انقلاب اسلامی در سی‌وهشتمین سالگرد آن اشاره كرد و استقلال ایران اسلامی را به عنوان یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی برشمرد.

پس از آن هم دانش‌آموزان مقطع دبستانی دخترانه و سپس پسرانه، سرودهای زیبایی در وصف انقلاب و ایران اسلامی اجرا كردند که از سوی هموطنان مورد تشویق قرار گرفتند.

در این جشن همچنین نوجوانان به اجرای موسيقي سنتي ايراني با استفاده از سازهاي اصيل سنتور و سه‌تار پرداختند و طي آن قطعاتی از موسیقی سنتی ایرانی متناسب با حال و هوای ایام‌الله دهه فجر اجرا شد.

از دیگر برنامه‌های این جشن اجرای صندلی داغ و دعوت از برخی از حضار براي بیان خاطرات شیرین از وقایع پیروزی انقلاب اسلامی بود.

در بخش پایانی مراسم از دانش‌آموزان برگزیده در مسابقات قرآن کریم تقدیر به عمل آمد و تعدادی از برگزیدگان این مسابقات در دو مقطع دبستان و دبیرستان و در دو گروه حفظ و قرائت، جوایز خود را از سفیر ایران در قطر دریافت کردند./982/ب102/د

ارسال نظرات