۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۶
کد خبر: ۴۷۹۰۵۱
مسؤول پذيرش حوزه علميه خراسان شمالي تشریح کرد؛

جزئیات نام‌نویسی و پذیرش متقاضیان تحصیل در مدارس علمیه خراسان شمالی

مسؤول پذيرش حوزه علميه خراسان شمالي گفت: ثبت‌نام متقاضیان تحصیل در مدارس علمیه خراسان شمالی براي سال تحصيلي 96-95 از پانزدهم بهمن جاری آغاز شده و تا 15 فروردين سال آينده ادامه دارد.
حجت الاسلام سعادتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام اميد سعادتي، مسؤول پذيرش حوزه علميه خراسان شمالي، امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به آغاز ثبت‌نام متقاضیان تحصیل در مدارس علمیه استان خبر داد و اظهار کرد: نام‌نویسی متقاضیان از پانزدهم بهمن امسال تا پانزدهم فروردین سال آتی ادامه داشته و مدارس علميه استان از ميان برادران و خواهران واجد شرایط برای تحصیل در حوزه علمیه در سال 96، طلبه می‌پذیرد.

وي با اشاره به اينكه آزمون ورودی حوزه‌های علمیه در 15 اردیبهشت سال آینده برگزار می‌شود، افزود: پذيرش طلاب در راستاي تحقق نيازهاي ديني و معنوي جامعه و با توجه به گستردگي علوم و نيازهاي جديد جامعه از طريق برگزاري آزمون ورودي صورت می‌گیرد.

حجت‌الاسلام سعادتي ادامه داد: آزمون در سه مقطع پایه نهم دوره اول متوسطه، دیپلم و کاردانی به‌صورت همزمان و در یك مرحله برگزار می‌شود و زمان و مکان برگزاری آزمون و موعد دریافت کارت ورود به جلسه هم بعداً اعلام خواهد شد.

وي اضافه كرد: آزمون مقطع پایه نهم از داوطلبان اشتغال به تحصیل در پایه نهم در دوره اول متوسطه نظام جدید آموزش و پرورش و پایه دهم، آزمون مقطع دیپلم از داوطلبان دارای مدرک دیپلم و پیش‌دانشگاهی و یا شاغل به تحصيل در سوم دبيرستان و پیش‌دانشگاهی و آزمون مقطع کاردان از داوطلبان دارای مدرک کاردانی و یا اشتغال به ترم آخر کاردانی به عمل می‌آید.

حجت‌الاسلام سعادتي تصريح كرد: داوطلبان مشغول به تحصيل در پایه نهم و سال سوم دبيرستان، پیش‌دانشگاهی و ترم آخر کاردانی به شرط اینکه مدرک قبولی خود را در پایان سال تحصيلی ارائه کنند، می‌توانند در آزمون مدارس علميه استان ثبت‌نام كنند.

وي خاطرنشان كرد: به‌منظور تسهيل در امر ثبت‌نام و صرفه‌جویی در وقت متقاضيان، ثبت‌نام از طریق پایگاه حوزه علمیه خراسان به نشانی www.hozehkh.com انجام می‌شود و متقاضيان در هر زمان می‌توانند تا 15 فروردين سال 96 اقدام به ثبت‌نام در پايگاه حوزه علميه استان كنند.

حجت‌الاسلام سعادتي ادامه داد: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بيشتر می‌توانند به مدارس علميه استان مراجعه و یا با تلفن 05832237494 مدیریت استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تماس بگیرند.

مسؤول پذيرش حوزه علميه خراسان شمالي با تأكيد بر اينكه پذيرش قطعي منوط به قبولي در تمام مراحل پذيرش حوزه است، خاطرنشان كرد: پذیرش طلاب برای سال تحصیلی آتی بعد از نام‌نویسی، شرکت در آزمون کتبی، قبولی در آزمون، آزمون شفاهی و گزینش صورت می‌گیرد./202/9314/ب1

ارسال نظرات