۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۴۷۹۲۰۶

بازدید نماینده ولی فقیه درامور حج از دو مرکز شیعیان در سریلانکا

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر در ادامه سفر به سریلانکا از حوزه علمیه خواهران شهر پلوناروا و حسینیه شیعیان شهر والاچینا بازدید کرد.
حجت الاسلام قاضی عسکر

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی که برای شرکت دربرنامه های گرامیداشت دهه فجر به سریلانکا سفر کرده است درجمع بانوان طلبه حوزه علمیه شهر پلوناروا به تبیین نقش و جایگاه زن در جامعه و خانواده و مسئولیت های وی پرداخت.

وی سیره پیامبراکرم در تکریم زن و دخترشان وارزش و احترامی را که اسلام برای محیط خانواده قائل است یادآور شد و از اینکه سردمداران مدعی تمدن غرب جایگاه زن را نادیده گرفته اند ابراز تاسف کرد.

نماینده ولی فقیه در امورحج  و زیارت با بیان برخی برخوردهای تبعیض آمیز با زن در جوامع مختلف افزود: اسلام از آغاز تمام تبعیض‌ها و امتیازات را از میان زنان و مردان برداشت ومایه برتری و گرامی تر بودن را در تقوا و پرهیزکاری دانست.

وی همچنین در حاشیه این دیدار از ساختمان حوزه علميه خواهران اهل تشیع در شهر پلوناروا بازدید کرد و در جریان برنامه های این حوزه و اقدامات صورت گرفته برای توسعه آن قرار گرفت.
دیدار با مبلغین والاچینا و بازدید از حسینیه شیعیان این شهر از دیگر برنامه های حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر در سفر به سریلانکا بود.

نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت دردیداربا مبلغین این مرکز به تبیین شرایط فعلی شیعیان در جامعه بین الملل پرداخت و درخصوص تبلیغات سوء و فشارهای وهابیت توصیه هایی بیان داشت.

وی همچنین به توطئه های دشمنان برای ایجاد تفرقه میان مسلمانان اشاره و تصریح کرد :شما مبلغین میتوانید نقش اثر گذاری در خنثی کردن این توطئه ها و انعکاس  پیام  وحدت داشته باشید.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر افزود: یکی از وظائف مهم مبلغین این است که مراقب اجتماعات بزرگ مسلمانان  و اهداف  آن باشند و اجازه ندهند دچار حاشیه شود چرا که برگزاری چنین اجتماعاتی می تواند تاثیرگذاری ارزشمندی در عرصه بین الملل داشته باشد./1330/د102/ج

ارسال نظرات