۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۴۷۹۲۸۴
آیت الله ممدوحی تأکید کرد؛

ضرورت قدردانی از نیروهای نظامی و انتظامی برای تأمین امنیت کشور

عضو جامعه مدرسین، امنیت ایران را از برکات انقلاب دانست و گفت: مردم و حوزه های علمیه باید قدردان نیروهای نظامی و انتظامی باشند.
آیت الله ممدوحی

آیت الله حسن ممدوحی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با دستاوردهای فرهنگی و اجتماعی انقلاب اسلامی اشاره و نقش حوزه علمیه را در سیر تکامل انقلاب تأثیرگذار توصیف کرد.

وی افزود: انقلاب معلول حوزه است، با انقلاب اسلامی وضعیت کشور صددرصدتغییر کرد یعنی قبل از انقلاب در خیابان های تهران و شهرهای بزرگ مشروب فروشی و قمارخانه بیش از نانوایی و کتاب فروشی بود.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به وضعیت فرهنگ و حجاب در قبل از انقلاب اظهار داشت: قبل از انقلاب مسأله بی حجابی مطرح نبود بلکه مسأله عریانی بود و وضعیت خاصی داشت، رادیو و تلویزیون آن زمان بسیار محرک و خراب بود که همانند ماهواره های فعلی عمل می کرد.

وی ادامه داد: معمولا مساجد بسیار خلوت بود و افراد سن بالا در آن حضور داشتند اما امروز کسی که مساجد را پر می کند جوانان هستند، الان جوانان در اعتکاف، راهپیمایی ها و صحنه های دیگر حضوری فعال دارند که به برکت انقلاب اسلامی است که انقلابی فکری و روحی در جوانان ایجاد کرد که مؤسس اولیه آن قم است.

آیت الله ممدوحی با ارزیابی نقش حوزه در افزایش کارامدی نظام ابراز داشت: هر اندازه به حرف حوزه گوش دهند می تواند اثرگذار باشد، حوزه علمیه منابع و ابزارها را دارد اما مسأله این است که چقدر به حرف آن گوش دهند، به هر مقداری که گوش به حرف حوزه بدهند به همان مقدار مؤثر است.

وی امنیت فوق العاده ایران را از برکات انقلاب دانست و عنوان کرد: مردم و حوزه های علمیه باید قدردان نیروهای نظامی و انتظامی باشند، همه باید قدردان هم بوده و نیرویی واحد باشیم؛ کسی احتمال نمی داد که 22 بهمن انقلاب پیروز شود، دولت ستمشاهی نقشه هایبسیار شومی داشتند و در پی برقراری حکومت نظامی و دستگیری، اعدام و تبعید سران انقلاب بودند اما خدا رعب و وحشت در دل آن ها انداخت و فرار کردند و انقلاب پیروز شد، این از الطاف خاصه خداوند بود./1323/302/ص

ارسال نظرات