۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۴۷۹۳۹۳
شهردار اصفهان:

انقلاب اسلامی بستر ایجاد شهرهای اسلامی را فراهم کرد

جمالی نژاد وقوع انقلاب اسلامی را زمینه ساز بسترهای ایجاد شهرهای اسلامی دانست و گفت: بعد از پیروزی انقلاب افزون بر صورت شهرها، سیرت شهرها هم مورد توجه قرار گرفته است.
شهر اسلامی

مهدی جمالی نژاد، شهردار اصفهان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، درباره نقش انقلاب اسلامی در اسلامی شدن شهرها و فضای جامعه و زندگی مردم، گفت: خوشبختانه پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی تاثیر بسیار خوبی بر اسلامی شدن شهرهای ما داشته و مدیران ما را به سمت استفاده از معماری اسلامی برده است و این طبیعتاً توانسته بر روی صورت شهرهای ایران اسلامی تاثیر بسزایی داشته باشد.

سیرت جامعه که همان فرهنگ و سبک زندگی حاکم بر شهرهاست از صورت آن مهم تر است

وی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی افزون بر صورت شهرها، سیرت شهرها هم مورد توجه قرار گرفته است و قطعاً سیرت جامعه که همان فرهنگ و سبک زندگی حاکم بر شهرهاست، از صورت آن مهمتر است، خوشبختانه شهرها و به ویژه کلان شهرهای ما به سمتی می روند که مفاهیم و عناصر شهرهای اسلامی را بیشتر مورد توجه قرار دهند.

شهردار اصفهان افزود: اسلامی شدن صورت شهرها یک امر تدریجی و فرآیندی زمان بر است که نیاز به بسترسازی و کار کارشناسی دارد و باید در حوزه های مختلف آن پژوهش هایی انجام شود و متخصصان باید در زمینه های مختلف آن کار تخصصی انجام دهند.

دبیرخانه شهر اسلامی در اصفهان مستقر است/ متخصصان برای ایجاد شهر اسلامی وارد عرصه شوند

جمالی نژاد تصریح کرد: شهر مثل یک ظرف است و باید دقت کنیم که چه چیزهایی در آن می ریزیم، برای رسیدن به یک شهر کاملاً اسلامی باید تمام عناصر آن هم اسلامی باشد و انقلاب اسلامی بسترها را برای انجام چنین تحولی آماده کرده است.

وی بیان داشت: امروز کسانی که در عرصه مسائل و معماری های شهری کار می کنند می توانند در این عرصه ورود کنند، خوشبختانه الان دبیرخانه اصلی این امر که دبیرخانه شهر اسلامی است در اصفهان مستقر شده است که مصوبه هیأت وزیران را دارد.

شهردار اصفهان اظهار داشت: امیدواریم تا بتوانیم مصوبه هیأت وزیران در این باره را حداقل در اصفهان عملیاتی کنیم، نیاز داریم تا راه و شهرسازی، شهرداری و نهادهای مربوطه ورود کنند و این دبیرخانه فعال شود تا بتواند در حوزه های مختلف برای رسیدن به هدف اصلی که همان شهر اسلامی است مفید واقع شود./303/869/ب1

ارسال نظرات