۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۴۷۹۴۳۸
رییس سازمان بسیج جامعه زنان کشور:

الگوی زن غربی تنها ابزاری برای دستیابی سودجویان به اهدافشان است

​رییس سازمان بسیج جامعه زنان کشور گفت: الگوی زن شرقی، بسیار خنثی و بدون تاثیرگذاری در تاریخ بود در حالی که الگوی زن غربی تنها ابزاری در دست سودجویان برای دستیابی به اهدافشان است.
مینو اصلانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، مینو اصلانی رییس سازمان بسیج جامعه زنان کشور امروز در همایش نقش زنان در تداوم انقلاب و تحقق تمدن نوین اسلامی در حسینیه عاشقان ثارالله گفت: بی هویتی که برای زن غربی به وجود آوردند امروز به اوج خود رسیده است و پیام انقلاب اسلامی در زمانی که اوج ذلت زن غربی قرار دارد، جهان را درنوردیده است.

وی با تاکید بر اینکه پیام انقلاب اسلامی را باید حفظ کنیم، افزود: زن ایرانی مسلمان باید محکم پای اصول و ارزش های خود بایستد تا دنیا بتواند از پیام انقلاب بهره ببرد.

رییس سازمان بسیج جامعه زنان کشور تصریح کرد: پاسداری از هویت و هوشیارانه عمل کردن یکی از وظایف مهم زن مسلمان و مجاهد ایرانی برای ساختن تمدن نوین اسلامی است، اما امروز متاسفانه این هویت، در قالب پدیده ای به نام نفوذ دارد به مخاطره می افتد.

وی در ادامه با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به کنگره زنان شهید بیان کرد: رهبری در آستانه دهه چهارم انقلاب می فرماید: «زن مسلمان مجاهد ایرانی امروز الگوی زنان جهان است». 

اصلانی با تاکید بر کار کردن بر روی شاخصه های الگوی زن انقلابی مسلمان ابراز داشت: شاخصه های الگوی سوم(زن انقلابی مسلمان) جای کار و بررسی دارد که باید در محافل علمی به آن پرداخته شود.

رییس سازمان بسیج جامعه زنان کشور افزود: امام راحل به زن هویت بخشید و به عرصه اجتماعی آورد و پس از این بالندگی زن مسلمان مجاهد ایرانی، الگویی برای زنان جهان می شود.

وی با یادآوری اینکه تا پیش از این دو الگوی زن شرقی و زن غربی در جهان وجود داشت، تصریح کرد: الگوی زن شرقی، بسیار خنثی و بدون تاثیرگذاری در تاریخ بود و هیچ ردپایی از آن در جهان دیده نمی شود و الگوی زن غربی نیز تنها ابزاری در دست سودجویان برای دستیابی به اهدافشان است.

اصلانی با بیان اینکه دختر مسلمان باید به حجاب و عفت مداری خود افتخار کند و سپس در مسیر کسب علم و معرفت حرکت کند، افزود: دختر انقلابی مسلمان باید با نشاط در عرصه های علمی حضوری جدی داشته باشد و نسبت به دنیای اطرافش بی تفاوت نباشد تا بتواند برای دختران جهان الگو باشد.

رییس سازمان بسیج جامعه زنان کشور با ذکر این نکته که زن انقلابی عفیف، مجاهد، در صحنه و هم مادر و هم همسر نمونه است، گفت: امروز وضعیت زن غربی آن چیزی نیست که در هالیود نشان داده می شود و بلکه شدیدا به پیام زن انقلاب اسلامی محتاج است.

وی با اشاره به اینکه باید به جنسیت و زن بودن خود ببالیم، بیان کرد: زنان باید وظایفی را که خداوند برایشان قرار داده را بشناسند و آن را مطالبه کنند.

گفتنی است، در این همایش که به همت دبیرخانه کانون های مساجد هرمزگان و سپاه امام سجاد(ع) و با حضور محمدرضا جعفری معاون آموزش و پژوهش ستادعالی، احمد مرادی و حسین هاشمی تختی از نمایندگان مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، فرمانده سپاه امام سجاد(ع)، رییس حوزه هنری استان، مدیرکل امور کتابخانه ها و جمعی از بانوان عضو کانون های مساجد و بسیج برگزار شد از خانواده های معظم شهدا و مجاهدین انقلاب تجلیل به عمل آمد./202/851/ب1

ارسال نظرات