۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۴۷۹۵۳۶
در سوريه؛

نشست سی و هشتمین سال حمایت انقلاب اسلامی ایران از فلسطین برگزار شد

نشست «سي‌وهشتمين سال حمایت انقلاب اسلامی ایران از فلسطین در مقابله با صهیونیزم»، به همت رايزني فرهنگي ايران و با همكاري انجمن دوستی ایران و فلسطین در سوریه برگزار شد.
سوريه

به گزارش خبرگزاری رسا، نشست فکری با عنوان «سي‌وهشتمين سال حمایت انقلاب اسلامی ایران از فلسطین در مقابله با صهیونیزم»، به همت رايزني فرهنگي ايران و با همكاري انجمن دوستی ایران و فلسطین در سوریه در محل تالار امام خميني (ره) نمايندگي فرهنگي كشورمان در دمشق، برگزار شد.

در ابتداي اين مراسم، تامر مصطفی، دبیر کل جبهه مقاومت ملی فلسطین طي سخنانی، مطالبي را در خصوص انقلاب اسلامی ایران و حمایت آن از ملت فلسطین بیان كرد.

خالد عبدالمجید، دبیرکل جبهه مقاومت ملی فلسطین نيز در سخناني به مرور سی‌وهشتمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران پرداخت.

وي افزود: نقش جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطینی‌ها به ويژه در اردوگاه‌های فلسطینی خارج از فلسطین و حمایت از خانواده‌های شهدای فلسطین جای تقدیر و تشکر دارد. ما فلسطینی‌ها تأکید می‌کنیم که مقاومت ملی فلسطین همچنان در سنگر محور مقاومت باقی خواهد ماند.

در ادامه، ابراهیم ابو لیث، پژوهشگر فلسطینی گفت: پیروزی انقلاب اسلامی باعث ایجاد تحولی در صحنه قدرت جهانی شد.

وی با تأكيد بر اینکه اولین شخصی که صفت مظلوم و مقاوم را به مردم فلسطین داد، امام خمینی (ره) بود، از حمایت جمهوری اسلامی تقدیر و تشکر كرد.

محمد فراس یاسین رجوح، وزیر خارجه پارلمان بین‌المللی در استکهلم و پژوهشگر سوری در سخنان خود به سخنان امام راحل در خصوص فلسطين اشاره و تصريح كرد: آن حضرت معتقد بود كه مسأله فلسطين، مسأله تمامی مسلمانان در جهان است.

وی در پایان سخنان خود، ضمن آرزوی توفیق برای جمهوری اسلامی ایران، از حمایت ایران از ملت‌های مظلوم به ويژه فلسطین تقدیر كرد.

سخنران بعدی ابو علی حسن، عضو کمیته سیاسی جبهه ملی آزادسازی فلسطین طي سخناني، ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، پیروزی این انقلاب را باعث ایجاد یک تحول استراتژیک در منطقه و جهان برشمرد و ایران را حامی مقاومت و فلسطینی‌ها دانست.

وي افزود: جمهوری اسلامی ایران در طول 38 سال عمرش، از حمایت نسبت به فلسطین دریغ نكرده و همواره در کنار ملت فلسطین بوده است.

پس از آن، عبدالرحمن الشیخ عیسی، وزیر سابق آموزش عالی در سوریه گفت: همه ما می‌دانیم که انتقال جمهوری اسلامی ایران از سنگر غرب به سنگر محور مقاومت یک رُخداد بسیار مهمی است که جای تقدیر دارد.

وي با اشاره به حمایت جمهوری اسلامی ایران از فلسطین و کشور سوریه برای ایران و تمامی محور مقاومت آرزوی توفیق خواست.

سلیم عبد الوهاب الخراط، سخنگوی ائتلاف نیروهای متحد ملی دمکراس در سوریه در سخنان خود، گفت: انقلاب اسلامی ایران با پیروزی خود، تمام معادله‌های استراتژیک جهانی را تغییر داد و اين انقلاب با توجه به گذشت 38 سال از عمر خود، همواره در کنار فلسطین بوده است.

یاسر المصری، عضو کمیته انتفاضه فلسطین ضمن اشاره به تأكيدات امام خميني (ره) مبني بر حمايت‌ از فلسطين، گفت: تنها کشور اسلامی که در اين سال‌ها، کنار فلسطین باقی ماند، ایران بود.

رنجبرشیرازی، رایزن فرهنگی ایران در سوریه در سخنان خود، به دستاوردهاي پس از انقلاب اسلامي اشاره و تصريح كرد: مکتب و آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران پس از رحلت امام خمینی (ره) همچنان با وجود مقام معظم رهبری ادامه دارد و جمهوری اسلامی ایران کماکان در کنار مظلومان جهان بر علیه مستکبران است.

محمد رصافی المقداد، پژوهشگر اسلامی از تونس، دلال السلطی از فلسطین، شیخ فواز الوقاع از شیوخ عشایر دیر الزور سوریه، شیخ حیدر نور الدین به نمایندگی از نماینده مقام معظم رهبری در سوریه، ماهر محمد از شعرای فلسطین ساکن در سوریه، حسن حمید ادیب و نویسنده فلسطینی، سید محمد علی المسکی و محمد البحیصی، ريیس انجمن دوستی ایران و فلسطین در سوریه و نویسنده معروف فلسطینی، از ديگر سخنرانان اين جلسه بودند.

در بخش پاياني اين جلسه، هدایای فرهنگی چون مجله «الثقافة الاسلامیة» از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سوریه ميان حاضرين توزيع شد./982/ب103/د

ارسال نظرات