۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۴۷۹۵۴۸
حجت الاسلام سالک مطرح کرد؛

نقش بانوان در فعالیت‌های اجتماعی و انقلابی اسلام از صدر تا به امروز

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: نیروی انسانی خواهران در این انقلاب چه افرادی که در حوزه‌های علمیه درس می‌خوانند و به تبیین و تبلیغ معارف دینی می‌پردازند و چه آن‌هایی که در مبارزات و زیر سخت‌ترین شکنجه‌ها قرار می‌گرفتند، بسیار حائز اهمیت و سرنوشت ساز است.
حجت الاسلام سالک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام احمد سالک، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، ظهر امروز در همایش بزرگداشت انقلاب اسلامی و جایگاه حجاب در تحکیم خانواده، در جمع خواهران حوزه علمیه اصفهان، با اشاره به نقش زنان در صدر اسلام در ترویج اسلام و بیان خاطراتی پیرامون مبارزات بانوان در دوران انقلاب اسلامی، گفت: اگر بانوان و مادران را پیشکسوت و عهده‌دار بخش اعظم مبارزات انقلاب اسلامی ندانیم باید بگوییم بیشتر پیشکسوتان مبارزات انقلابی زنان و مادران بوده‌اند.

حجت الاسلام سالک در ادامه افزود: زمانی که در میدان ژاله تهران حکومت بختیار بی اختیار مردم انقلابی را به گلوله بست، اکثر شهدا مادرانی بودند که فرزندانشان با گلوله به سینه آنها دوخته شدند، اینها پیشکسوت انقلاب اسلامی بودند.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به کادرسازی امام علی(ع) برای استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بانوان، تصریح کرد: از این اقدام امام علی(ع) می‌توان به اهمیت حضور بانوان در اسلام پی برد، زنان در نضهت‌های صدر اسلام تا کنون نقش آفرینی بسیار مهم داشته‌اند و خواهران حوزه علمیه می‌توانند در این زمینه به تهیه مقالات  کتب بسیار زیادی بپردازند.

وی یکی از قدرت‌های نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی را شیرزنان انقلابی دانست و اظهار کرد: در واقعه 5 رمضان اصفهان زمانی که ساواک و ارتش به مردم انقلابی حمله کردند زنان چادر به کمر بستند و در برابر ساواکی‌ها و نیروهای نظامی قرار گرفتند و مبارزه کردند، زنان نقش فوق العاده‌ای در جامعه دارند.

نیروی انسانی خواهران بسیار مهم و سرنوشت ساز است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نیروی انسانی خواهران در این انقلاب چه افرادی که در حوزه‌های علمیه درس می‌خوانند و به تبیین و تبلیغ معارف دینی می‌پردازند و چه آن‌هایی که در مبارزات و زیر سخت‌ترین شکنجه‌ها قرار می‌گرفتند، بسیار حائز اهمیت و سرنوشت ساز است، سخت‌ترین شکنجه‌ها را ساواک به خانم‌ها می‌داد و بسیار آنها را اذیت می‌کردند ولی هرگز نمی‌توانستند آنها را شکست دهند و فریاد این زنان زیر شکنجه‌ها فقط یا زهرا (س) بود.

حجت الاسلام سالک زنان را قوه‌ای با توانایی به هراس انداختن دشمنان عنوان کرد و افزود: رهبر جنبش وال استریت آمریکا و اروپا یک زن بود، وی زمانی به تهران آمد، باوجود اینکه یک لائیک بود وقتی با مبانی انقلاب اسلامی و دیدگاه اسلام و امام خمینی نسبت به زنان آگاه شد با یک کوله بار از بینش و بصیرت به اروپا بازگشت.

وی با اشاره به انتصاب خانم دباغ به فرماندهی سپاه همدان، تصریح کرد: این زن از نخستین مبارزان انقلاب اسلامی بود و در کنار آیت الله جوادی آملی و جواد لاریجانی از سوی امام خمینی برای رساندن نامه ایشان به گورباچف برگزیده شد.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه به تأثیر فعالیت‌های خانم دباغ بر افکار عمومی مردم جهان اشاره کرد و گفت: دنیای مارکسیست آن زمان تسلیم چادر یک زن ایرانی می‌شود زیرا درک می‌کند زیر این چادر عقل و تدبیر و بینش قرار دارد.

آمریکا، انگلیس و اسرائیل اسیر اسلام خواهند شد

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم دقت برای مقابله با جریان‌ها و افراد منحرف کننده، خاطرنشان کرد: دنیا تسلیم ابتکار عمل رهبر معظم انقلاب است، باطل در برابر ما قرار گرفته است و مطمئن باشید بنابر آیات قرآن کریم این باطل از بین خواهد رفت و اسلام بر جهان مسلط خواهد شد.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، اظهار کرد: دشمن یا باید در برابر اسلام تسلیم بشود و سلاحش را زمین بگذارد یا له خواهد شد و از بین خواهد رفت، آمریکا و اسرائیل و انگلیس به زیز چرخ‌های اسلام در حال دست و پا می‌زنند و اسیر ما خواهند شد.

حجت الاسلام سالک با اشاره به فداکاری‌ها و جانفشانی‌های زنان و مردان انقلابی در طول تاریخ برای بستر سازی پیروزی انقلاب اسلامی، عنوان کرد: فتنه 88، 14 هدف را دنبال می‌کرد که دور کردن مردم و به ویژه نسل جوان از اندیشه‌ها و آرمان‌های امام خمینی و انداختن ستون خیمه اسلام یعنی ولایت و براندازی جمهوری اسلامی و نظام مقدس اسلامی مهمترین اهداف آنان بوده است./201/1304/ب1

ارسال نظرات