۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۵:۴۴
کد خبر: ۴۷۹۶۴۸
استاد حوزه:

لازمه تحقق حکومت الهی تبعیت از ولی خدا در زمین است

استاد حوزه علمیه خواهران لازمه تحقق حکومت الهی را تبعیت از ولی خدا در زمین دانست و از معرفت به عنوان شرط پذیرش ولایت نام برد.
مسجد مقدس جمکران - به مناسبت سالروز آغاز امامت امام زمان (عج)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم شیرازی، استاد حوزه علمیه قم شامگاه چهارشنبه در آستان حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه لازمه اطاعت از ولی خدا داشتن معرفت نسبت به مقام و جایگاه خلیفه خداوند در زمین است، گفت: بسیاری از صحابه و علمای بعد از رحلت رسول خدا(ص) با وجود اینکه می دانستند امام علی(ع) از نظر مرتبه و مقام افضل بر آنها است ولی چون به مقام ایشان به عنوان امام معرفت نداشتند از فرمان الهی سر بازده و ایشان را به عنوان جانشین و ولی خدا بعد از پیامبر(ص) نپذیرفتند.

وی افزود: اما از آنجایی که حضرت زهرا(س) نسبت به مقام امامت معرفت داشتند از امام علی(ع) نه به عنوان همسر بلکه به عنوان امام بعد از پیامبر(ص) حمایت کرده و اولین شهید راه ولایت شده و از حریم و سنگر ولایت با جان خود پاسداری کردند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه لازمه تحقق حکومت الهی تبعیت از ولی خدا در زمین است، افزود: ولی خدا مجری فرامین الهی است بنابراین اگر از ولی خدا اطاعت نشود آن حکومت و مردم از حکومت عدل الهی خداوند فاصله گرفته و به فساد کشیده می شوند.

خانم شیرازی تصریح کرد: بر این اساس هرکس بخواهد ولایت اهل بیت(ع) را بپذیرد درابتدا باید به مقام آنها معرفت داشته باشد و در مورد پذیرش ولایت امام زمان(عج) نیز معرفت لازمه پذیرش ولایت ایشان است.

وی با بیان اینکه لازمه بقای انقلاب و حاکمیت دینی ولایت مداری است، ادامه داد: برای اینکه از انقلاب اسلامی و حاکمیت دینی محافظت کرده و آن را بستر انقلاب جهانی امام عصر(عج) قرار دهیم لازم است که در ابتدا به مقام امام عصر(عج) و نایب برحق ایشان یعنی ولی فقیه معرفت پیدا کرده و این معرفت را چراغ راه حرکت خود به سوی این بزرگوران و حمایت از آنها قرار دهیم.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: معرفت به مقام امام یعنی اینکه انسان در خط امام حرکت کرده و از امام عصر خود پس و پیش نباشد؛ زیرا همانطور که عقب بودن از امام برای مؤمن یکی از کمینگاه های شیطان است جلو بودن از امام هم به همان میزان انسان را در معرض خطر سقوط و انحراف قرار می دهد./968/پ203/ی

ارسال نظرات