۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۹
کد خبر: ۴۷۹۶۵۸
مسؤول نهاد رهبری دانشگاه تبریز:

دستاوردهای معنوی انقلاب اسلامی بسیار مهم‌تر است

حجت الاسلام انوری گفت: همه دستاوردهای مادی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بسیار خوب و ستودنی است، اما دستاوردهای معنوی آن مهم تر است.
حجت‌الاسلام محمد انوری، مسؤول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام محمد انوری، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز عصر امروز در مراسم بزرگداشت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران که در تالار وحدت برگزار شد، اظهار داشت: توجه به ریشه‌های اصلی پیروزی انقلاب، ما را در ادامه مسیر این نهضت حسینی یاری خواهد کرد.

وی وحدت مردم، رهبری امام راحل و بصیرت را سه عاملی اصلی در پیروزی مبارزات ملت علیه رژیم ستمشاهی دانست و خاطرنشان کرد: تداوم انقلاب اسلامیایران نیز با توجه به این سه عامل محقق خواهد شد، بنابراین بایستی همگان حضور پرشور و آگاهانه در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن داشته تا ادامه دهنده حقیقی راه شهدا باشیم.

حجت الاسلام انوری با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی، گفت: همه دستاوردهای مادی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بسیار خوب و ستودنی است، اما دستاوردهای معنوی آن مهم تر است که در حقیقت، تحقق آرزوی هزار ساله اولیای الهی و ائمه اطهار برای استقرار یک نظام مقدس مبتنی بر اسلام ناب محمدی به حقیقت پیوست.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز با بیان این‌که پیروزی انقلاب اسلامی ایران مقدمه صدور آرمان‌های اسلامی و شیعی به دیگر کشورهای اسلامی بوده است، افزود: این امر مهم در سال 1357 به دست مردم ولایی و انقلابی ایران محقق شده و حکومتی ولایی روی کار آمد که باید از آن محافظت کرد.

همچنین محمدرضا پورمحمدی، رییس دانشگاه در سخنانی با اشاره اهمیت پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: این ایام، یادآور پیروزی اسلام بر کفر و آزادی از قید و بند استبداد بوده و ضروری است در این روزها چرایی انقلاب، عوامل پیروزی آن، دستاوردهای انقلاب آگاهی داشته باشیم تا مخاطرات پیش رو را بهتر بشناسیم.

وی در ادامه به اصول مهمی که باید از آنها محافظت شود، اشاره کرد و گفت: انقلاب مرهون سه اصل مهم «حضور مردم در صحنه»، «ایمان مردم به اسلام، قرآن و اهل بیت» و «وجود حضرت امام خمینی(ره) و اصل ولایت فقیه» بود که باید با تمام توان از این اصول محافظت کرد.

پورمحمدی امنیت را بزرگ ترین نعمت های نظام دانست و گفت: با این همه ناامنی که در منطقه و جهان وجود دارد، هیچ قدرتی به خود جرات نمی دهد تا در مقابل ایران بایستد، همچنان که همه ابرقدرت ها در دوران دفاع مقدس، پشت صدام ایستادند و نتوانستند کاری از پیش ببرند و امروز از بر قدرت مردان این مرز و بوم آگاهی کامل دارند.

رییس دانشگاه تبریز به پیشرفت های انقلاب اسلامی در عرصه آموزش عالی اشاره کرد و گفت: دانشگاه ها و به طبع آن، دانشگاه تبریز از تمام جنبه های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی پیشرفت های چشمگیری کرده است و به عنوان یکی از تأثیرگذارترین دانشگاه های ایران، دانشمندانی را دارد که نه تنها در کشور بلکه در جهان مشهورند./935/202/ب2

 

ارسال نظرات