۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۴۷۹۷۷۸
یکی از روحانیان شیعه کشمیر:

تبیین جایگاه ولایت فقیه در خارج از ایران ضروری است

یکی از روحانیان شیعه کشمیر تصریح کرد که امروزه در خارج از کشور باید جایگاه ولی‌فقیه را تبیین کنیم.
حجت الاسلام متو

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام غلامحسین متو از روحانیان شیعه کشمیر در نشست تخصصی دکترين تحول قلوب، مبنای اندیشه امام و رهبری در تحولات سیاسی انقلاب اسلامی که در کانون پرورش فکری تهران برگزار شد، اظهار داشت: به نظر بنده برای کار در مجموعه دیگری از اندیشه‌های راقی باید دعوت میهمانان دیگری از سایر کشورها دعوت بشوند تا بتوانند کارهای مربوط به رهبری ایران را ببینند و از شخصیت ایشان مطالب بیشتری بدانند.

وی ادامه داد: اولین نمایشگاه اندیشه راقی بی‌شک معایبی داشت که باید در دوره بعد این موضوعات مرتفع شود، در این راستا باید به ترویج کارها در قالب‌های مختلف، دوری کردن از حاشیه و رسیدن به متن، دسته‌بندی نیازهای فوری اشاره کرد.

این روحانی کشمیری با بیان اینکه در رابطه با اندیشه ولایت کاری زیادی تا به امروز انجام نشده است، خاطرناشن کرد: امروزه در خارج از کشور باید جایگاه ولی‌فقیه را تبیین کنیم، در نمایشگاه اندیشه راقی ضعف در برنامه‌ریزی عاقلانه در مورد برنامه وجود داشت.

حجت الاسلام متو یادآور شد: استفاده از ظرفیت خارجی؛ خارج از مرزهای ایران احساس می‌شود، زیرا وقتی کار مربوط به ولایت باشد باید سنخیت میان ولی‌فقیه و دیگران نیز باشد.

در ادامه این نشست حجت الاسلام سلف تصریح کرد: نگاه به مجموعه موضوعاتی که امروز انقلاب اسلامی با آن مواجه است در داخل و خارج از نگاه آسیب شناسانه و شتاب بخشی به اهداف انقلاب اسلامی مدنظر قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: مشکل اصلی انقلاب اسلامی ایران عدم توجه درست به موضوع ولایت است، مهم‌ترین کار این است که قرارگاهایی همچون اندیشه راقی بیشتر همدیگر را بیابند و روش جهادی بهتری را در پیش بگیرند.

حجت الاسلام سلف ابراز داشت: انقلاب اسلامی همانند یک غول خفته است که اگر بیدار شود هیچ کس جلودار آنها نخواهد بود. این امر را به وضوح در سخنان مقام معظم رهبری درباره ترامپ رییس جمهور آمریکا می‌توان دید که با سخنانی طنزگونه در مورد شخصیا این فرد حرف زدند و نشان دادند آمریکا هیچ قدرتی ندارد./816/ب202/د

ارسال نظرات