۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۴۷۹۸۵۵
معاون بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود:

انتظار واقعی در بستر انقلاب ممکن شد

حجت‌الاسلام‌ کفیل، با بیان اینکه انقلاب اسلامی فضا و بستر را برای انتظار و منتظر واقعی بودن فراهم کرد، گفت: انتظار به معنای پویایی و حرکت است و منتظر همانند مجاهد است و انقلاب زمینه، رسیدن به آنها را مهیا کرد.
کفیل

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبستان، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین محمدصادق کفیل، معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) اظهار کرد: در دوران غیبت و پیش از آن در طول تاریخ اسلام، همواره یک نظام منافقین در عالم وجود داشته است و در آستانه ظهور هم یکی از مسائل اصلی، درگیری میان ایمان و نفاق خواهد بود.

طولانی شدن غیبت برای آشکار شدن ایمان و نفاق

وی با اشاره به اینکه در آستانه ظهور، اختلاف و درگیری اصلی میان مومنان و منافقان خواهد بود، گفت: در دعای افتتاح هم این درگیری به وضوح اشاره شده است که «تُعِزُّ بِهَا الْاِسْلامَ وَ أهْلَهُ وَ تُذِلُّ بِها النِّفاقَ وَ أهْلَهُ» یعنی زمانی که امام زمان(عج) ظهور می کنند و « دَوْلَةٍ کَریمَةٍ» را تشکیل می دهند، عزت اسلام و ذلت نفاق است و در روایت داریم که دوران غیبت طولانی می شود تا حق طلبان واقعی، آشکار شوند و ایمان از کدورت ها، پاک شود.

غربال شدن مردم، یکی از اهداف قیام امام زمان(عج)

کفیل با اشاره به اینکه غیبت ادامه خواهد داشت تا افرادی که محکم نیستند، برگردند، افزود: پیامبر(ص) می فرمایند؛ از فتنه در آخرالزمان نگران نباشید و اکراه نداشته باشید زیرا منافقان را رسوا می کند و این عاقبت گروه منافقان است و در روایت داریم که امام زمان(عج) به جهت غربال شدن مردم، غایب شده اند .

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) با بیان اینکه برخی از افراد در موضوعاتی همچون، انقلاب، نظام اسلامی و اطاعت از رهبری، کم می آورند و خود را نشان می دهند، تصریح کرد: یکی از اهداف دوران غیبت نشان دادن منافقان است.

فرد بی تفاوت، نمی تواند یار امام زمان(عج) باشد

وی با بیان اینکه برخی در نظام انقلاب اسلامی، بی تفاوت هستند، گفت: فرد بی تفاوت، نمی تواند یار امام زمان(عج) باشد که در آیه 146 سوره آل عمران داریم؛ «وَكَأَيِّنْ مِنْ نَبِيٍّ قَاتَلَ مَعَهُ رِبِّيُّونَ كَثِيرٌ فَمَا وَهَنُوا لِمَا أَصَابَهُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَمَا ضَعُفُوا وَمَا اسْتَكَانُوا ...» به این معنا که چه بسيار پيامبرانى كه همراه او توده ‏هاى انبوه كارزار كردند و در برابر آنچه در راه خدا بديشان رسيد، سستى نورزيدند و ناتوان نشدند و تسليم دشمن نگرديدند.

کفیل با اشاره به اینکه در دوران انقلاب، همواره انسان های ضعیفی وجود داشته اند، تصریح کرد: به موسی(ع) گفتند؛ «أُوذِینَا مِن قَبْلِ أَن تَأْتِیَنَا وَ مِن بَعْدِ مَا جِئْتَنَا، ما قبل از آنکه بیایی اذیت می شدیم و هم اکنون با حضور تو هم اذیت می شویم» و برخی امروز هم این جمله را خطاب به انقلاب اسلامی می گویند، بعد موسی به آنها فرمود؛ «عَسی رَبُّکُمْ أَن یُهْلِک عَدُوَّکمْ ، خداکند که دشمن شما را خدا نبود کند و شما حاکم شوید تا ببینیم چگونه رفتار می کنید».

بی تفاوت ها، منافق نیستند اما همراه هم نیستند

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) با اشاره به اینکه بی تفاوت ها در انقلاب اسلامی، منافق نیستند اما همراه هم نیستند، افزود: برخی در موضوع ظهور امام زمان(عج) به صراحت در دسته منافقان قرار می گیرند و برخی هم در دسته بی تفاوتان قرار دارند اما در نهایت انسانی می تواند در زمینه سازی ظهور، گام بردارد که ضعیف و بی تفاوت نباشد.

منتظر امام زمان(عج)، نباید بی تفاوت عمل کند

وی ادامه داد: در آیه ای از قرآن کریم داریم؛ «لَا يَسْتَوِي الْقَاعِدُونَ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ غَيْرُ أُولِي الضَّرَرِ» یعنی برخی از مومنان نشسته اند و بی تفاوت هستند، در زمان تمام اهل بیت(ع) اینگونه افراد وجود داشتند که به مسجد می آمدند، نماز می خواندند اما بی تفاوت بودند، امام زمان (عج) امام قائم است و امام قاعد نیست و منتظر یک فرد ایستاده و قائم نباید نشسته و قاعد باشد و بی تفاوت عمل کنند.

برتری مجاهدان بر افراد بی تفاوت

کفیل با اشاره به اینکه دسته سوم مومنان در عصر غیبت، مجاهدان هستند، افزود: براساس آیات قرآن افراد منافق و بی تفاوت، با مجاهدان یکسان نیستند؛«فَضَّلَ اللَّهُ الْمُجاهِدِینَ عَلَى الْقاعِدِینَ أَجْراً عَظِیماً یعنی خداوند مجاهدان را برتری داده است» که مجاهدت به معنای حرکت است .

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) با بیان اینکه انقلاب اسلامی، بسترساز ظهور بوده است، گفت: پایه ظهور، انقلاب اسلامی است و به نوعی انتظار با انقلاب اسلامی آغاز شد و نگاه درست به مهدویت را امام خمینی(ره) ایجاد کردند.

انقلاب اسلامی، بستر انتظار واقعی را فراهم کرد

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی فضا و بستر را برای انتظار و منتظر واقعی شدن، فراهم کرد، گفت: انتظار به معنای پویایی و حرکت است و منتظر همانند مجاهد است و انقلاب اسلامی رسیدن به این درجات را مهیا کرد.

امام خمینی(ره) انتظار فرج را از حالت نشسته به پویا تبدیل کردند

کفیل با اشاره به اینکه امام خمینی(ره)، انتظاری را که قاعدانه و نشسته پیش می رفت، به انتظار قائمانه و پویا تبدیل کردند، گفت: امام خمینی(ره) می فرمایند؛ انقلاب اسلامی مردم ایران، نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچم داری حضرت حجت(عج) است./1325//102/خ

ارسال نظرات