۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۴۸۰۱۴۳
آیت الله سعیدی:

مردم اقتدار امت را به رخ دشمنان کشیدند

امام جمعه قم گفت: مردم با شعار مرگ بر آمریکا دشمن تراشی نمی کنند بلکه به نسل های آینده می فهمانند که دشمن اصلی دین و نظام آمریکا است.
نمازجمعه قم به امامت آیت الله سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی تولیت حرم مطهر بانوی کرامت امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با بیان این که خداوند مسلمانان را از دوستی با کفار نهی کرده است، گفت: خداوند می فرمایند دشمنان تنها درصدد ضربه زدند هستند تا مسلمانان را کافر نکنند راضی نمی شوند.

وی افزود: اگر کسی می خواهد با کفار دوستی کند باید سعادت ابدی خود را از بین ببرد، دشمن با ظاهر مقتدر  سعی در ضربه زدن به نظام اسلامی دارد و در این مسیر از ابزراهایی همانند تحریم و نفوذ استفاده می کند از این رو باید هوشیارانه عمل کرد.

امام جمعه قم با بیان این که نفوذ دشمن از طریق مسؤولان و مردم است، اظهار داشت: دشمن برای نفوذ نیاز به راه هایی دارد که عبارت از نقطه ضعف ها هستند، عامل برنامه نفوذ هم دلدادگان و وابستگان به بیگانگان  هستند.

وی ادامه داد: انسان های ساده لوحی که فریب می خورند عامل نفوذ دشمن هستند، دشمنان خدا هدف اصلی را مسؤولان و چهره های مؤثر قرار می دهند و سعی می کنند آن ها را به سوی اهداف خود سوق دهند، این افراد از سخن و کاری که به ضرر دشمن باشد پرهیز می کنند و دیگران را هم از آن باز می دارند.

آیت الله سعیدی با بیان این که با وجود افراد نفوذی نیازی نیست که دشمن به صورت مستقیم وارد عمل شود، ابراز داشت: همان کاری که دشمن می خواهد انجام دهد عوامل آن ها با کمترین هزینه ای انجام می دهند؛ جدایی تقوا از سیاست آفت است.

وی با تقدیر از حضور با شکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن عنوان کرد: مردم هرسال در جشن پیروزی انقلاب شرکت می کنند و اقتدار امت را به رخ دشمنان می کشند، حضور در این راهپیمایی عظیم تجدید بعیت با انقلاب و رهبری معظم انقلاب است.

تولیت حرم حضرت معصومه(س) خاطرنشان کرد: راهپیمایی امسال از ویژگی خاصی برخوردار بود چون رییس جمهور آمریکا در یاوه گویی خود بیان کرده بود که مردم ایران باید از من بترسند، رهبر انقلاب فرمودند که ایرانی از تهدید نمی ترسد.

وی اضافه کرد: حضور مردم در راهپمایی امسال افزایش چشم گیری داشته است، جنایات و فسادهای آمریکا در کشور هیچگاه فراموش نمی شود، کسانی که به دنبال بزک کردن آمریکا هستند  شریک در جرم آن ها محسوب می شوند.

آیت الله سعیدی با بیان این که شعار مرگ بر آمریکا مسأله ای احساسی نبوده بلکه بر اساس اعتقادات است، گفت: دشمنی مردم با آمریکا و استکبار ریشه ای قرآنی دارد،  با مواضع اخیر رییس جمهور آمریکا ثابت شد که بزرگترین دشمن دین خدا آمریکا است از این رو باید از این کشور و توطئه های آن تبری بجوییم که تجلی آن در شعار مرگ بر آمریکا است.

وی افزود: مردم با شعار مرگ بر آمریکا دشمن تراشی نمی کنند بلکه به نسل های آینده می فهمانند که دشمن اصلی دین و نظام آمریکا است، آمریکا هیچگاه مورد اعتماد نبوده است، هدف نهایی مستکبران و آمریکا این است که دین را از مردم ما بگیرند، ما تا پایان بر دین خود استوار هستیم و دست از ولایت و دین بر نخواهیم داشت و با مقاومت در مکتب اهل بیت(ع) از دنیا خواهیم رفت، این درسی است که از حضرت زهرا(س) گرفته ایم./1323/پ201/ص

ارسال نظرات