۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۴
کد خبر: ۴۸۰۱۴۹
بشار اسد:

مبارزه صادقانه آمریکا با تروریسم مستلزم همکاری با دولت سوریه است

رییس جمهور سوریه با تأکید بر لزوم همکاری آمریکا با دمشق برای مبارزه با تروریسم، گزارشهای سازمان عفو بین الملل را جانبدارانه توصیف کرد.
بشار اسد، رييس جمهور سوريه

به گزارش خبرگزاری رسا، بشار اسد رییس جمهور سوریه تأکید کرد که اگر آمریکا می خواهد صادقانه مبارزه با تروریسم را آغاز کند، باید این مسئله را از رهگذر دولت سوریه انجام دهد؛ زیرا در هیچ کشوری بدون همکاری با ملت و دولت آن نمیتوان تروریسم را شکست داد.

اسد در گفت وگو با سایت «یاهو نیوز» گفت: مناطق امن برای مردم سوری فقط زمانی ایجاد می شود که امنیت و ثبات وجود داشته باشد و تروریستها نباشند و کشورهای همسایه و غرب از این تروریستها حمایت نکنند. در این صورت است که می تواند منطقه امن طبیعی وجود داشته باشد.

رییس جمهور سوریه در ادامه تصریح کرد: چیزی که بیشتر عملیاتی می شود و هزینه کمتری دارد این است که ثبات به وجود آید نه مناطق امن؛ زیرا «این مسئله هرگز یه ایده واقعی و حقیقی نیست».

وی با تأکید بر اینکه حل هر درگیری در دنیا مستلزم همگرایی روسیه و آمریکاست، اظهار داشت، گزارشهای سازمان عفو بین الملل همیشه جانبدارانه و سیاست زده است.

اسد: هیچ تماسی با آمریکا نداشته ایم

رییس جمهور سوریه با تأکید بر اینکه هیچ تماسی با دولت جدید آمریکا نداشته است، تصریح کرد که ظاهرا اولویت دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا تا کنون مبارزه با تروریسم است و دمشق می تواند در این مسئله با واشنگتن همکاری داشته باشد. البته «در این شرایط اولویت این است که در مبارزه با تروریسم میان کشورهای مختلف از جمله روسیه، ایران و سوریه همکاری وجود داشته باشد»

وی با اشاره به اینکه آمریکا نتوانست در افغانستان یا هیچ کشور دیگری تروریستها را شکست دهد، اظهار داشت: «استفاده از بالگرد آپاچی یا جنگنده اف16 یا اف 35 برای شکست تروریستها کافی نیست... اگر آمریکا میخواهد صادقانه با تروریسم مبارزه کند باید این کار را از طریق دولت سوریه انجام دهد... ما از روسها [برای مبارزه] دعوت کردیم و آنان نیز در این خصوص صادق بودند».

به نوشته فارس، بشار اسد با بیان اینکه از همه آوارگان سوری استقبال می کند، در پاسخ به پرسشی درباره احتمال استقبال وی از تروریستها در سوریه اعلام کرد: «من نباید به عنوان رییس جمهور از آنان استقبال کنم. من صاحب این کشور نیستم و [سوریه هم] خانه، شرکت یا مزرعه من نیست. این کشور متعلق به همه [شهروندان] سوری است».

آزادی حلب نقطه تحولی برای سروران غربی و منطقه ای تروریستهاست

رییس جمهور سوریه در پاسخ به این پرسش که آیا آزادسازی حلب یک نقطه تحول در جنگ علیه تروریسم است، تصریح کرد: «خیر نقطه تحول نیست. نقطه تحول زمانی بود که تصمیم گرفتیم با وجود تبلیغات رسانه ای خارجی مبارزه با تروریسم را آغاز کنیم؛ با وجود همه فشارها... حلب در مبارزه با تروریسم گام مهمی است ولی نمیتوان گفت نقطه تحول... زیرا ما همچنان به این راه ادامه می دهیم... ولی شاید نقطه تحولی برای تروریستها باشد... نقطه تحولی برای سروران انان در غرب و در منطقه»./982/ب102/د

ارسال نظرات