۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۴۸۰۱۵۸

بازتاب راهپیمایی عظیم 22 بهمن در رسانه های عربی

راهپیمایی عظیم 22 بهمن سی وهشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در رسانه های عربی بازتاب گسترده ای داشت.
22 بهمن

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ایرنا، پایگاه خبری السومریه نیوز نوشت: راهپیمایی میلیونی جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایران صبح امروز (جمعه) در سراسر ایران آغاز شد.

السومریه نیوز افزود: این راهپیمایی در تهران وسایر استان های ایران با حضور میلیون ها تن از مردم ایران آغاز شد.

این رسانه با اشاره به تجمع میلیونی مردم در میدان آزادی تهران به عملیات پرش چتربازان نیروهای مسلح وسخنرانی حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران در این تجمع پرداخت.

پایگاه خبری العهد نیز بااعلام آغاز راهپیمایی میلیونی مردم تهران ودیگر استان های ایران وتجمع درمیدان آزادی، مراسم برگزاری سی وهشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران وسخنرانی رییس جمهوری اسلامی ایران را پخش کرد.

شبکه تلویزیونی المنار نیز با پخش تصاویر راهپیمایی عظیم 22 بهمن در ایران به شعارهای مردم ایران درخصوص آزادی، استقلال به درخواست آنها در خصوص دعوت مسلمانان به وحدت برای مقابله با دشمن واقعی اشاره کرد.

در این گزارش آمده است حضور هیات های خارجی بیش از 30 کشور وبیش از 265 خبرنگار خارجی و1500 خبرنگار داخلی و2800 فیلمبرداروعکاس برای برای پوشش این رویداد عظیم در تهران وسایر استان های ایران چشمگیر است.

پایگاه خبری کردی رووداو در اربیل کردستان عراق نیز با اشاره به آغاز راهپیمایی میلیونی درتهران وشهرهای مختلف ایران در سی وهشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به حضور مقامات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران در این راهپیمایی اشاره کرد.

این رسانه کردی شعارهای راهپیمایان ایران را در راستای اهداف واصول انقلاب اسلامی ووحدت مسلمانان ذکر کرد.

شبکه خبری المحاور به راهپیمایی عظیم 22 بهمن در تهران و850 شهر ایران با شعار وحدت امت اسلامی‌، حمایت از انتفاضه فلسطین ومقابله با رژیم صهیونیستی وتروریسم تکفیری پرداخت.

اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی ان بی ان نیز از برگزاری راهپیمایی میلیونی مردم ایران در تهران وسایر استان های این کشور در سی وهشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران خبر داد.

شبکه خبری الجزیره در جریان پوشش خبری راهپیمایی 22 بهمن نوشت که هزاران تن در حمایت از انقلاب 1979به خیابان‌ها آمدند.

الجزیره نوشت که تظاهرات‌کنندگان با حضور در خیابان‌های اصلی تهران، همچون گذشته شعارهایی را علیه آمریکا و اسرائیل سر دادند مردم با حضور در میدان آزادی به سخنان «حسن روحانی» رییس‌جمهور خود گوش می‌دهند.

این شبکه خبری به نقل از منابع داخلی به حضور «قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس و «علی اکبر صالحی» رییس سازمان انرژی اتمی در راهپیمایی امروز اشاره کرده است.

حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن در حالی صورت می‌گیرد که «دونالد ترامپ» رییس‌جمهور آمریکا پس از صدور فرمان ضد مهاجرتی علیه اتباع 7 کشور در پی آزمایش موشکی ایران اعلام کرده بود که ایران را تحت‌نظر می‌گیرد.

الجزیره همچنین نوشته است که در پاسخ به پرسشی مبنی بر واکنش به حمله احتمال نظامی آمریکا، ایران هشدار داده‌ است که آمریکا باید منتظر روزهای تاریکی باشد و آزمایش موشکی ایران نقض توافق هسته‌ای با غرب نیست.

پایگاه خبری روزنامه مصری "الاهرام" نیز در گزارشی به پوشش راهپیمایی یوم الله 22 بهمن پرداخت.

این پایگاه خبری در گزارش خود نوشت: هزاران نفر در راهپیمایی تهران مشارکت کردند و برخی از آنها پرچم‌های ایران و برخی دیگر نیز پوسترهایی با شعارهای انقلابی در دست داشتند.

همچنین تصویری از پرچم آمریکا و تصاویری از رییس جمهور کنونی و قبلی آمریکا بر روی مسیر چاپ شده بود و مردم بر روی آنها پا می‌گذاشتند.

برخی از تظاهرات کنندگان دست نوشته‌هایی به انگلیسی در دست داشتند که بر روی آن نوشته شده بود: از مردم آمریکا به دلیل حمایت از مسلمانان تشکر می‌کنیم و بر روی یکی دیگر نوشته شده بود: از آقای ترامپ به دلیل آشکار کردن چهره آمریکا تشکر می‌کنیم.

اقشار مختلف مردم در پاسخ به تهدیدهای دولت جدید آمریکا، با حضور گسترده در راهپیمایی 22 بهمن، سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را جشن گرفته‌اند.

راهپیمایی 22 بهمن امسال در حالی برگزار می‌شود که دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا، با لفاظی‌های تهدیدآمیز خود، تلاش دارد تا فشارها بر تهران را افزایش دهد.

امضای فرمان منع ورود اتباع کشورهای مسلمان از جمله ایران به خاک آمریکا، اعمال تحریم‌هایی جدید علیه تهران و انتقاد از توافق هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های جهانی بخشی از اقدامات دولت جدید آمریکا علیه تهران است./982/ب904/د

ارسال نظرات