۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۱
کد خبر: ۴۸۰۲۱۰
عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی:

انقلاب اسلامی مقدمه شکوفایی بیداری در جهان است

حجت الاسلام رهنمایی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در جهان شاهد شکوفایی بیداری اسلامی هستیم، بنابراین زمانی که به سراغ گرایش‌های مردم جهان و فرهیختگان، دانشمندان و محققان می‌رویم می‌بینیم جهان به سرعت به سمت و سوی اسلام ناب گرایش پیدا می‌کند.
حجت الاسلام رهنمايي حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رهنمایی، عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) و پژوهشگر روان شناسی و تربیت اسلامی

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رهنمایی، عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که ماهیت انقلاب ایران، ماهیتی الهی دارد، اظهار داشت: این انقلاب بر اساس منویات شخصیتی والا قدر و باعظمتی صورت پذیرفته که ذهن، مرام، رفتار و انگیزه‌اش چیزی جز رضایت خدا نبوده است و تمام تلاش خود را برای خدا انجام داده است.

وی، ابراز داشت: انقلاب اسلامی ایران ادامه انقلاب رسول خدا(ص) و ادامه انقلاب حضرت سید الشهدا(ع) بود و با همان منویاتی که اسلام ظهور پیدا کرد، این انقلاب در این عصر و زمانه به پیروزی رسید تا زمینه‌ساز ظهور دولت کریمه الهی و تحقق عدالت جامع بشری در گستره زمین و زمان باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رهنمایی با تأکید بر وظیفه سنگین آحاد جامعه در قبال انقلاب، تصریح کرد: ما در قبال این انقلاب رسالت سنگینی بر دوش داریم و هیچ چیزی نمی‌تواند ما را از انجام وظیفه خود در قبال انقلاب معاف کند تا در ارتباط با انقلاب تخطی، کوتاهی یا احساس خستگی کنیم.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: امروزه نسل سوم ما پس از پیروزی انقلاب همچنان با همان انگیزه، قدرت‌ و اراده‌ فولادینی که صدر انقلاب و قبل از پیروزی انقلاب وجود داشت، در عرصه انقلاب نقش‌آفرینی می‌کنند.

وی در ادامه گفت: نسل جوان ما بسیار هوشیارتر، بیدار‌تر، مقاوم‌تر و جهادگر‌تر از نسل‌های پیشین رسالت خود را در قبال انقلاب بازیافته است و این مسؤولیت ما را که در عصر انقلاب زندگی کرده‌ و پیروزی انقلاب را درک کرده‌ایم، صد افزون می‌کند.

دشمنان دست از دشمنی خود با مسلمانان بر نخواهند داشت

حجت الاسلام والمسلمین رهنمایی با بیان این که دشمنان انقلاب اسلامی ایران، برای پیشرفت‌های حاصل از انقلاب اسلامی نقشه می‌کشند، اظهار داشت: دشمنان جمهوری اسلامی ایران دست از دشمنی خود با انقلاب و مردم مسلمان ایران بر نخواهند داشت و مدام فتنه‌گری خواهند کرد.

وی یادآور شد: اساسی‌ترین نقشه دشمنان نظام اسلامی ایران آن است که تلاش کنند تا نسل‌های جدید این مرز و بوم حتی به یک درصد ناچیزی از اهمیت و دستاورد‌های انقلاب اسلامی پی‌نبرد.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با تأکید بر این که دشمن، با هجمه فراگیر خود، تمام عِده و عُده خود را علیه انقلاب به کار بسته است، تصریح کرد: عملکرد دشمن در مقابل جمهوری اسلامی ایران نشان می‌دهد که انقلاب ایران درست در نقطه مقابل نظرات شوم استعمارگرایان قرار دارد.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران علیه منافع مستکبران نقش‌آفرینی کرده است به طوری که حتی موقعیت سیاسی و اجتماعی را برای آنها بسیار دشوار کرده و خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رهنمایی با اشاره به این که چه شده است که دشمنان انقلاب اینگونه به تلاطم افتاده‌اند و از هیچ وسیله‌ای برای صدمه زدن به این انقلاب چشم پوشی نمی‌کنند، اظهار داشت: نگرانی دشمنان قسم خورده این انقلاب آن است که می‌بینند این انقلاب در نهایت به نابودی ستمگران و مستکبران خواهد انجامید لذا می‌کوشند تا این انقلاب را از میان بردارند.

انقلاب اسلامی ایران با پیروزی خود تمام نقشه‌‌های استعمارگران این جهان را نقش بر آب کرد

وی در ادامه به بیان رویداد‌های نشأت گرفته از انقلاب اسلامی ایران پرداخت و ابراز داشت: انقلاب اسلامی ایران با پیروزی خود تمام نقشه‌‌های استعمارگران و مستکبران این جهان را نقش بر آب کرد، ترفند‌هایی که شیطان بزرگ، (آمریکا) به کار بست تا بتواند کدخدایی جهان را به انحصار خود درآورد، به هم خورد و دیگر خبری از آن همه هیاهوها و تک‌تازی‌ها در عالم نیست.

حجت الاسلام والمسلمین رهنمایی خاطرنشان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، دیگر آمریکا و هم‌پیمانان آمریکا ابر قدرت جهانی شناخته نمی‌شوند، زیرا در اثر پیروزی انقلاب اسلامی ایران، دشمن شکست تلخی را متحمل شد.

وی با تأکید بر این که انقلاب ایران در آستانه راه خود قرار گرفته است، گفت: منشور پنج‌گانه‌ای که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند، هیچ‌گاه نباید فراموش شود، چرا که در این منشور پنج‌گانه بایستی حرکت‌ها و فعالیت‌ها را جهت‌گیری کنیم تا آن که در نهایت به ظهور امام زمان(عج) منتهی ‌شود.

استاد سطح عالی حوزه علمیه یادآور شد: انقلاب اسلامی صورت می‌پذیرد تا به خواست خدا نظام اسلامی تحقق پیدا کند و پس از تحقق یافتن نظام اسلامی شرایط فراهم می‌شود برای تشکیل دولت اسلامی و به دنبال تشکیل دولت اسلامی، شرایط فراهم می‌شود برای تشکیل جامعه اسلامی، و پس از آن که جامعه اسلامی شکل گرفت، نوبت به ظهور تمدن اسلامی می‌رسد، این‌ها همه پیش‌درآمد ظهور امام زمان(عج) خواهد بود که در اثر پیروزی انقلاب حاصل می‌شود.

وی با بیان این که این انقلاب کشور ما را احیا کرد، اظهار داشت: منویات امام راحل در ارتباط با انقلاب تحقق پیدا کرده است چرا که ایشان فرموده بودند، ما انقلاب کردیم تا کشورمان بیدار شود و به برکت بیداری کشور ما جهان اسلام بیدار شود و به برکت بیداری جهان اسلام، کل بشر بیدار شود و آن زمانی که بیداری حاصل شد به نظر می‌رسد که یکی از بزرگ‌ترین و برجسته‌ترین علایم ظهور امام عصر(عج) بیداری جهان است.

انقلاب اسلامی، مقدمه شکوفایی بیداری اسلامی در جهان

حجت الاسلام والمسلمین رهنمایی تصریح کرد: در اثر پیروزی انقلاب اسلامی، امروزه در جهان شاهد شکوفایی بیداری اسلامی هستیم، لذا زمانی که به سراغ گرایش‌های مردم جهان و فرهیختگان، دانشمندان و محققان می‌رویم می‌بینیم جهان به سرعت به سمت و سوی اسلام ناب گرایش پیدا می‌کنند.

وی با مهم خواندن واژه(تشرف به اسلام)، تأکید کرد: اگر در فضای مجازی این دو واژه در موتور‌های جستجوگر، سایت‌های خبری و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی جستجو‌ شود خواهیم دید که فرهیختگان جهان با چه سرعتی و به چه علتی به اسلام ناب گرایش پیدا کرده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین رهنمایی خاطرنشان کرد: غالب کسانی که به اسلام تشرف پیدا می‌کنند، در اثر پیروزی انقلاب تا حدودی با حقیقت اسلام ناب و حقیقت ارزش‌های اسلامی آشنا شده‌اند،‌ لذا بجا است تا واکنش جدی غرب را در رابطه با دو نامه‌ای که رهبر معظم انقلاب در سال 2015 میلادی خطاب به جوانان غربی نگاشته‌اند مورد ارزیابی قرار دهیم که معظم‌له بر اساس چه پیش‌بینی خاصی اقدام به ارسال این نامه‌ها کرده‌اند؟!

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب متن نامه‌ها را به صورت سؤال طرح کرده‌ و خطاب به جوانان غربی فرموده‌اند، آیا تا کنون به منابع غنی اسلام، قرآن، روایت، سیره پیامبران و سیره امامان مراجعه کرده‌اید یا نه، و در ادامه سفارش می‌کنند تا مستقیماً سراغ منابع غنی اسلام بروید تا از نزدیک حقیقت اسلام را درک کنید./878/301/ص

اکتای بهمنی
ارسال نظرات