۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۴۸۰۲۵۵

انتقاد امام جمعه قطیف از افزایش خشونت علیه خدمتکاران در عربستان

امام جمعه قطیف عربستان از افزایش خشونت علیه خدمتکاران در این کشور به شدت انتقاد کرد و خواستار رعایت حقوق آنان شد.
حجت الاسلام شيخ حسن صفار امام جمعه قطيف عربستان

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ حسن صفار امام جمعه قطیف عربستان طی سخنانی در مسجد الرساله از تعامل غیر انسانی با خدمتکاران به شدت انتقاد کرد و خاطرنشان ساخت: متاسفانه با خادمان منازل به درستی رفتار نمی‎شود و آنان را تحقیر و بیش از اندازه از خدمتکاران کار می‎خواهند.

وی افزود: طبق گزارش دستگاه‎های ذی ربط در نه ماه گذشته بیش از 9 هزار بار حقوق خادمان منازل تضییع شده است که از این تعداد 3 تن کشته و بیش از 30 مورد تجاوز بوده است.

امام جمعه قطیف تصریح کرد: اگر در خانه‎ای احتیاج به خدمتکار باشد نباید همه وظایف منزل را بر گردن آنها انداخت و از نقش تربیتی غافل شد.

وی بر ضرورت رعایت قوانین انسانی، اجتماعی و بین المللی در رفتار با خادمان تاکید کرد و ادامه داد: عدم اختصاص ساعت کاری برای خادمان بر خلاف تعالیم دینی و اخلاقی است بنابراین خانواده‎ها باید ساعت کاری خادمان را مشخص کنند.

حجت الاسلام صفار شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) را تسلیت گفت و اظهار داشت: رفتار با خادمان را باید از حضرت زهرا (س) فرا گرفت به طوری که این بانوی کریمه کارهای منزل را با خدمتکار خود تقسیم کرده بود.

وی خواستار تمسک به سیره اهل بیت (ع) شد و بیان داشت: مسائل اخلاقی و ارزشی را باید از محضر اهل بیت (ع) فرا گرفت./994/ب902/د

ارسال نظرات