۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۴۸۰۳۷۳
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرضا خبر داد:

فعالیت 120 هیأت مذهبی در شهرستان شهرضا

رییس ادار هتبلیغات اسلامی شهرضا گفت: در حال حاضر 120 هیأت مذهبی در شهرضا فعالیت می‌کنند که یکی از بارزترین جلوه‌های فرهنگی و مذهبی شهرستان بوده و در ایام مختلف سال برنامه‌های مختلفی را برگزار می‌کنند.
حجت الاسلام رهایی - شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمدحسن رهایی عصر امروز در همایش هیئات مذهبی شهرستان شهرضا عنوان گرد: خدمت به مردم یکی از بهترین نعمت هایی است که خداوند به انسان ها عطا می‌فرماید و باید قدردان آن باشند، اعضای شورای هیئات مذهبی شهرستان نیز در جایگاهی هستند که خدمت مقدسی ارائه می‌کنند، آنها خادمان دوستداران و عزاداران اهل بیت(ع) هستند و باید به کار خود افتخار کنند.

وی با اشاره به برگزاری دور تخصصی آموزش مداحان این شهرستان، اظهار کرد: تلاش شده تا در این دوره‌ها از اساتید برجسته استفاده شود زیرا کسانی که در جامعه با ذهن و روان عده زیادی سر و کار دارند و پیام انها بوسیله عده زیادی شنیده و بر آنها اثر می‌گذارد باید توانمندیهای زیاد و اطلاعات جامعی نیز داشته باشند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرضا بیان کرد: در انتخابات آینده کانون مداحان شهرستان تنها کسانی حق نامزدی و شرکت دارند که در این دوره‌ها شرکت کرده و آموزش های تخصصی را فرا گرفته باشند، بنابراین رؤسای هیئات مذهبی لازم است مداحان هر هیئت را برای شرکت در این دوره‌ها تشویق کنند.

حجت الاسلام رهایی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: به رؤسای هیئات مذهبی پیشنهاد می‌شود در مراسم های مختلف به جای چاپ چندین پلاکارد و بنر بسته‌های فرهنگی را آماده و بین حاضرین توزیع کنند تا بار معنوی و دانش و آگاهی انها از مسائل شرعی افزایش یابد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر 120 هیأت مذهبی در شهرضا فعالیت می‌کنند که یکی از بارزترین جلوه‌های فرهنگی و مذهبی شهرستان بوده و در ایام مختلف سال برنامه‌های مختلفی را برگزار می‌کنند، در شرایط فعلی تهاجم فرهنگی دشمن اعتقادات مردم را هدف قرار داده و به دنبال مقابله با آنها است و اجتماعات هیئات مذهبی یکی از بهترین فرصت ها برای پاسخگویی به شبهات و طرح مسائل اعتقادی است.

حجت الاسلام رهایی همچنین تلاش در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی را از جمله اقدامات فرهنگی مفید و قابل توجه در سطح جامعه برشمرد و تصریح کرد: امروزه برخی اقدامات فرهنگی در سطح مساجد و هیئات مذهبی به عنوان فرهنگ غالب مطرح شده است که سابقه آن به حدود ده سال قبل باز می شود.

وی تلاش در راستای مقابله با ترویج کتاب ها و فرهنگ های ضد شیعه را از جمله مهم ترین رسالت های دستگاه های فرهنگی و دینی جامعه برشمرد و عنوان کرد: ترویج کتاب هایی با محتوای عقیدتی در مساجد و کتابخانه های عمومی و آگاه سازی جامعه با عواقب این تهدیدات و معرفی آثاری جهت مقابله با آن، نقش مؤثری در ناکام ماندن توطئه بانیان این اقدامات دارد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرضا در پایان، با تأکید بر لزوم همکاری و مشارکت کلیه دستگاه های اجرایی در راستای ایجاد فرهنگ کتابخوانی در جامعه گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه، همواره جزء دستورات قرآنی و احادیث ائمه(ع) السلام بوده است، فرهنگ اسلامی بر اساس علم آموزی و تبیین اصول علمی در جامعه استوار شده است./868/202/ب1

ارسال نظرات