۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۴۸۰۳۷۶
امام جمعه شهرضا:

هیئات مذهبی از سیاست‌زدگی پرهیز کنند

امام جمعه شهرضا گفت: امامان شیعه اهل سیاست بودند زیرا اگر آنها نسبت به امور سیاسی جامعه بی تفاوت بودند هرگز به آنها تعرض نمی‌شد، هیئات مذهبی هم باید اهل سیاست باشند اما سیاست زدگی و توهین و افترا به دیگران اصلاً پذیرفته نیست.
حجت االاسلام یعقوبی، امام جمعه شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سیف الله یعقوبی امام جمعه شهرضا عصر امروز در همایش هیئات مذهبی این شهرستان با اشاره به فرارسیدن ایام شهادت حضرت زهرا(س) عنوان کرد: طبق حدیث لولاک اساس عالم وجود بر محور حضرت صدیقه طاهره(س) قرار دارد بنابراین ما هرچه داریم از مکتب جهان شمول ولایت و عصمت حضرت زهرا(س) و سایر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

وی با اشاره به روایتی از مناقب ابن شهر آشوب درباره شب ازدواج حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع)، اظهار کرد: پیامبر اسلام(ص) در حق حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع) و نسل آنها دعا کردند و امروز مشاهده می‌کنیم که هیچ نسلی به اندازه نسل ایشان دوام پیدا نکرده است، تا جایی که امام زمان(عج) نیز نهمین فرزند از اولاد امام حسین(ع) و از فرزندان حضرت زهرا(س) هستند.

امام جمعه شهرضا بیان کرد: ایام فاطمیه از روز 23 بهمن آغاز می‌شود و سه روز ادامه خواهد داشت اما بهتر است برای آنکه حرمت این ایام شود، دو روز قبل و دو روز بعد از آن نیز حالت عزا حفظ شود؛ از حدود چند سال اخیر هیئات مذهبی شهرضا در فاطمیه دوم اجتماع باشکوهی را برگزار می‌کنند که این کار باعث شادی امام عصر(عج) می‌شود.

حجت الاسلام یعقوبی ادامه داد: شیعه غریب است و چاره‌ای جز آن نداریم که با برگزاری جلسات مختلف معارف حقه الهی را به دیگران متقل کنیم تا راه و رسم ایشان در جامعه فراگیر شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، اضافه کرد: ملت ایران حرکت بزرگی را به رهبری امام خمینی(ره) آغاز کردند و در نهایت هم پیروز شدند، امام راحل(ره) توانستند دل های مردم را به هم نزدیک و آنها را برای رضای خدا متحد کنند، کسی که بتواند وحدت ایجاد کرده و دل ها را به هم نزدیک کند، یک هنر الهی دارد.

امام جمعه شهرضا گفت: در هیئات مذهبی هم باید اخلاق امام خمینی(ره) به عنوان الگوی مسؤولان هیئات باشد، هر کسی که غرور نداشته باشند و برای رضای خدا کاری را انجام دهد، مردم در اطراف او جمع شده و در امور خیر، یاور او می‌شوند.

حجت الاسلام یعقوبی عنوان کرد: انقلاب اسلامی یک امانت الهی است، خانواده‌های شهدا فرزندان خود را تقویم انقلاب و اسلام کردند و عده زیادی هم رنج و زحمت کشیدند تا در نهایت انقلاب پیروز شد و همچون امانتی الهی در اختیار ما قرار گرفت؛ به برکت انقلاب اسلامی امروز کشور ایران به قدرتمندترین کشور اسلامی تبدیل شده، پس باید قدردان این نعمت الهی باشیم.

وی اظهار کرد: رییس جمهور جدید آمریکا با اینکه با اقدامات خود نشان داد اهل سیاست نیست اما اذعان کرد که حکومت ایران از پشتوانه مستحکم مردمی برخوردار است و به همین دلیل استوار و پابرجا مانده است؛ هر کس بخواهد ماندگار بوده و کارهایی که در نظر دارد را به خوبی انجام دهد؛ باید در بین مردم باشد و به آنها سود برساند و برای رضای خدا کار کند.

امام جمعه شهرضا بیان کرد: ترامپ عقیده دارد که مردم باید از او بترسند اما رهبر معظم انقلاب در پاسخ او فرمودند که ملت ایران از تو نمی‌‌ترسند چون خدا پشتوانه آنها است؛ مقاومت در برابر ظالم مهمترین ویژگی شیعه است و از همین جهت دنیا استکبار نیز هر چه قدر و با تمام توانش تلاش می‌کند در مقابل ملت مسلمان ایران شکست می‌خورند.

حجت الاسلام یعقوبی ادامه داد: اسراییل و آمریکا که با پشتوانه مالی عربستان و قطر بر علیه ایران توطئه می‌کنند همواره شکست خورده‌اند بنابراین در چنین شرایطی ما باید قدردان دین، امامت و ولایت بوده و با توکل بر خداوند و حفظ وحدت حول محور ولایت فقیه در برابر تهدیدها ایستادگی کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: امامان شیعه اهل سیاست بودند زیرا اگر آنها نسبت به امور سیاسی جامعه بی تفاوت بودند هرگز به آنها تعرض نمی‌شد، هیئات مذهبی هم باید اهل سیاست باشند، امام خمینی(ره) هم فرمودند که اهل سیاست و سیاستمدار باشید اما سیاست زدگی و توهین و افترا به دیگران اصلاً پذیرفته نیست./868/202/ب1

ارسال نظرات