۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۲
کد خبر: ۴۸۰۴۰۷
رییس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت خبر داد؛

برگزاری 3 دوره تربیت مربی قرآن کریم در دانشگاه‌های علوم پزشکی

رییس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از ابتدای سال 95 تاکنون سه دوره تربیت مربی قرآن کریم را در مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار کردیم.
محمدمهدی بحرالعلوم

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد مهدی بحرالعلوم ظهر امروز در حاشیه مراسم افتتاح دومین دوره طرح تربیت دانشجو معلم قرآن کریم که در دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره فعالیت‌های مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: در مرکز قرآن و عترت علاوه بر توجه به جذب بیشتر دانشجویان به دنبال ارتقای کیفی برنامه‌ها هم هستیم.

وی ادامه داد: در طرح‌های مختلف مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شاهد مشارکت 40 هزار نفری دانشجویان، اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور هستیم. همچنین سال به سال آمار شرکت کنندگان جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت افزایش پیدا می‌کند و در این جشنواره رشته‌های مختلف قرآنی وجود دارد.

رییس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزود: در دانشگاه‌های علوم پزشکی برنامه‌های مختلف قرآنی برگزار می‌شود، اما تاکنون برای این برنامه‌ها معلمانی از خارج دانشگاه تامین می‌شد، اما اکنون با برگزاری دوره‌های تربیت معلم قرآن به دنبال تامین معلمان قرآنی برای برنامه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی از خود این دانشگاه‌ها هستیم.

بحرالعلوم با اشاره به طرح تربیت مربی قرآن کریم دانشجو اظهار کرد: از ابتدای سال 95 تاکنون سه دوره تربیت مربی قرآن کریم را در مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی برای دانشجویانی که می‌خواهند معلم قرآنی شود، برگزار کردیم و در این دوره‌ها تاکنون 270 دانشجو شرکت کردند.

وی ادامه داد: دوره اول تربیت معلم قرآنی دانشجو در زمینه صحیح خوانی قرآن بود، اکنون هم قرار است که دوره‌های حفظ و مفاهیم قرآن برای دانشجویانی از سراسر کشور در دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شود.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایان خاطرنشان کرد: در دوره تربیت مربی قرآن کریم دانشجو، آموزش‌ها هم به صورت تئوری و هم به صورت عملی خواهد بود و در پایان این دوره به دانشجویان در صورت قبولی گواهینامه داده می شود./872/د102/ی

ارسال نظرات