۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵
کد خبر: ۴۸۰۴۵۳
پزشکیان:

راهپیمایی 22 بهمن پاسخی به یاوه گویی‌‌های آمریکا بود

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی گفت: ملت ایران نشان داده است که در برابر تهدیدات خارجی منسجم و متحد می‌شود.
مسعود پزشکیان

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، مسعود پزشکیان، نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی صبح امروز یکشنبه 24 بهمن‌ماه در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی خانه ملت، گفت: حضور مردم در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن مشت محکمی بر دهان یاوه‌گوی آمریکا و رییس جمهور جدید آن بود.

وی افزود: ملت ایران در برابر یاوه گویی‌های آمریکا متزلزل نخواهد شد. امروز شاهد هستیم کسانی که دم از حقوق بشر می‌زنند، خودشان حقوق بشر را زیر پا می‌گذارند.

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی در خصوص رفتار خصمانه آمریکا، بیان داشت: هر میزان که دشمنان بخواهند در برابر ملت ایران ایستادگی کنند، در نطقه مقابل این مردم کشور ما هستند که مصمم‌تر و منسجم‌تر از همیشه می‌شوند.

وی ضمن گرامیداشت ایام فاطمیه، افزود: فاطمه زهرا(س) به مقام والای ام الهی نائل شده بود، دلایل گوناگونی برای اثبات علم و معرفت حضرت فاطمه(س) وجود دارد؛ اما آنچه برای ما مهم است مجاهدت و کسب شایستگی برای کسب معرفت است که در روایت دینی معرفت او درک شب قدر است.

پزشکیان خاطرنشان کرد: فاطمه زهرا(س) آن بانوی راستگو و بزرگی است که پیشینیان بر طبق شناخت از او روزگار می‌گذراندند و طبق فرمایش خداوند در قرآن آنهایی که پیامبر را آزار می‌دهند خداوند آنان را از رحمت خود در دنیا و آخرت دور ساخته و برای آنها عذاب خوار کننده‌ای آماده کرده است.

وی خاطرنشان کرد: از روایاتی که ذیل آیه آمده چنین استفاده می‌شود که آزار خاندان پیامبر(ص) به ویژه حضرت علی(ع) و دخترش فاطمه زهرا نیز مشمول همین آیه بوده است. در صحیح بخاری جز پنجم چنین آمده است رسول خدا(ص) فرمود فاطمه پاره تن من است هر کسی او را به خشم بیاورد مرا به خشم آورده است همین حدیث در صحیح مسلم بدین صورت است که فاطمه پاره تن من است هر که آزار دهد مرا آزار داده است.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: در سوره کوثر آمده است  "انا اعطیناک الکوثر"، ای پیامبر ما به تو کوثر عطا کرده‌ایم تعبیر کوثر فاطمه زهرا(س) است فاطمه(س) در نزد مسلمانان برترین بانوی جهان در تمام قرون و اعصار می‌باشد این عقیده برگرفته از احادیث نبوی است اگرچه این احادیث دارای تفاوت لفظی بوده اما دارای مضمونی واحد هستند. رسول اکرم (ص) می‌فرمایند فاطمه سرور جهانیان است./856/202/ص

ارسال نظرات