۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۹
کد خبر: ۴۸۰۵۸۸
معاون شهردار قم:

علل حادثه ريزش ديواره كارگاه مترو در حال بررسي است

معاون شهردار قم گفت: پيمانكار و مشاور پيمانكار پروژه مترو مسؤول مستقيم تأمين ايمني و حفاظت كارگاه بوده‌اند و به دنبال بررسي و تشخيص علل حادثه هستيم.
قاری قرآن معاون شهردارد قم

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، عليرضا قاري قرآن در دويست و نوزدهمين جلسه شوراي اسلامي شهر قم، ضمن تشريح حادثه ريزش ديواره كارگاه مترو در ميدان وليعصر(عج) و ارائه توضيحاتي در خصوص جزئيات آن، اظهار كرد: تعداد افرادي كه در اين مجموعه براي خارج كردن تي بي ام كار مي‌كردند بالغ بر ۱۷ نفر بود.

وي با اشاره به ريزش حجم بالايي از خاك و بتن در اين حادثه، گفت: در مجموع اتفاقي كه افتاده در محدوده بين دو شمع ايستگاه ميدان وليعصر(عج) بوده كه براي خروج تي بي ام ايجاد شد.

معاون شهرسازي و امور زيربنايي شهرداري قم افزود: مته دستگاه هم يك روز قبل از حادثه خارج شده بود و نيروهاي پيمانكار در حال دمونتاژ باقي دستگاه بودند و روز دوم اين كار، ريزش صورت مي‌گيرد.

قاري قرآن با تاكيد بر اينكه اتفاقي كه در كارگاه مترو افتاده تنها رانش خاك بوده است، تصريح كرد: پيمانكار بايد از قبل در اين مورد تدبير مي‌كرده است و در اين پروژه قرارگاه خاتم پيمانكار است و پيمانكار و مشاور آن مسئول تأمين ايمني و حفاظت بوده‌اند.

وي با بيان اينكه دو نفر افرادي كه فوت شدند از نيروهاي پيمانكار هستند، خاطرنشان كرد: نگراني اول كار وجود داشت اين بود كه تونل ريزش كرده و احتمال حادثه براي همشهريان است و اين نبود و حصار داخلي كارگاه درگير شده بود و مشاور كارفرما بلافاصله ابلاغ كرد و نامه‌اي را به قرارگاه ارسال تا علت بررسي شود.

معاون شهرسازي و امور زيربنايي شهرداري قم بيان كرد: پس از اين بحث بررسي‌هاي بيشتر شده و آنچه مهم است به دليل اينكه در شهر در مكان‌هاي ايستگاه، حفاري زيرزميني داريم مسائل متنوعي وجود دارد و بايد در مباحث ايمني دقت بيشتري كنيم.

قاري قرآن با تاكيد بر اينكه كارفرما در زمينه مسائل ايمني تذكرات لازم را به پيمانكار خواهد داد، گفت: مجموعه ايمني و كار و زمان بايد با دقت بيشتري باشد تا ما شاهد اين مشكلات نباشيم و خطري متوجه شهروندان نشود.

وي با تاكيد بر اينكه تونل حفاري شده شهر قم خوشبختانه يكي از محورهايي بود كه در كشور هيچ حادثه‌اي نداشت، تصريح كرد: انتهاي كار كمي براي ما مشكل ساز شد و قطعاً علت آن را مشخص خواهيم كرد كه احتمالاً بحث عدم پايدارسازي بدنه شيب است كه بايد توسط پيمانكار انجام مي‌شده است./872/د102/ی

ارسال نظرات