۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۴۸۰۷۵۲
حجت الاسلام زائری:

فرهنگ با خودش برند می آورد

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه فرهنگ با خودش برند می آورد، گفت: در زمانی که چین و شوروی به نمادهای غربی روی آوردند تلقی اینگونه شد که این کشورها فتح شده است چرا که مصرف محصول فرهنگ را با خودش می آورد.
حجت الاسلام زائری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، حجت الاسلام محمد زائری، استاد حوزه و دانشگاه در نشست تخصصی «برند فرهنگی و فرهنگ برند» امروز در دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: این موضوع، مبحث جدیدی است که درست به آن پرداخته نشده است.

وی با بیان اینکه تا به امروز در حوزه فرهنگی کسی به صورت جدی وارد نشده است، تصریح کرد: وقتی می گوییم فرهنگ برند، چیزی که از آن متوجه می شویم فرهنگی است که توجه به برند و برند خاصی را ترویج می کند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه فرهنگ با خودش برند می آورد، تصریح کرد: در زمانی که چین و شوروی به نمادهای غربی روی آوردند تلقی اینگونه شد که این کشورها فتح شده است چرا که مصرف محصول فرهنگ را با خودش می آورد.

وی با بیان اینکه وقتی از فرهنگ برند صحبت می کنیم در واقع به یک خلأ هویتی اشاره می کنیم، تصریح کرد: وقتی که از برند فرهنگی و برندینگ فرهنگی سخن به میان می آید دو موضوع به ذهن می آید که یکی رویکرد مطالعات اجتماعی و دیگری علوم اجتماعی مطرح می شود و در عین حال رویکردها نسبت به برندینگ متفاوت است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه همه آن چیزی که در برندینگ فرهنگی است در برندینگ دینی مطرح است، تصریح کرد: دوران جدید، تحولات و نسل جدید سبب شده است که مفاهیمی مثل اقتصاد فرهنگ را شکل داده است.

وی با بیان اینکه نظام آموزشی که به ما به ارث رسیده است به گونه ای است که در نظام مدل آموزشی دانش آموزان را برای کار در کارخانه آماده می کند، تصریح کرد: از طرفی حتی مدل اوقات فراغت و سرگرمی غربی هم همین هدف را دنبال می کند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه واقعیت های زندگی امروز این است که معادلاتی تغییر کرده چراکه جدیدترین معادله فضای مجازی و رابطه با رسانه است، تصریح کرد: با توجه به تکنولوژی امروز با این تحولات و تغییرات دیگر صدا و سیمایی نداریم که هر چه بگوید مردم آن را باور کنند.

وی افزود: به هرحال در نقطه عطف تحولات اجتماعی بزرگی در دنیا هستیم که روی زندگی ما تاثیر دارد و سبک زندگی همان انتخاب است و ترجیح در مصرف کالا، سبک زندگی تعریف می شود.

استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: برند ذهنیتی است که در ذهن مصرف کننده است و نمایش آن با اسم و لوگو است./202/934/ب1

ارسال نظرات