۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۷
کد خبر: ۴۸۰۸۳۵
استاد حوزه علمیه:

ولایت پذیری از همسر در سیره فاطمی ملازم اطاعت خداوند است

استاد حوزه علمیه خواهران با تأکید براینکه ولایت پذیری زن از مرد به خاطر ضعف و پایین تر بودن او نیست، گفت: حضرت زهرا(س) تمام آزادی و آزادگی را در اطاعت و بندگی خدا و ولایت پذیری از همسر را ملازم اطاعت خدا می دانند.
سبک زندگی حضرت زهرا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، خانم رثایی، استاد حوزه علمیه خواهران عصر امروز در سومین همایش «الگوی سوم» با موضوع «تأثیر پذیرش ولایت همسر در سلوک زن آخرالزمانی» در محل موسسه صدف عفاف مشهد، بر ضرورت شناخت قدر و منزلت حضرت زهرا(س) که طی تاریخ مجهول مانده است، تأکید کرد.

وی گفت: به ویژه ما بانوان باید حق حضرت زهرا(س) را بشناسیم و بدانیم چرا آن همه ظلم در حق ایشان روا و در اوج جوانی شهید شدند تا مبادا چنان که در زیارت ایشان آمده است، مانند دشمنان صدراسلام غاصب حقشان باشیم یا با اعمال خود به ایشان ضربه بزنیم.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه دشمن نمی خواهد شخصیت حضرت زهرا(س) معرفی و تبیین شود تا زن امروز مانند اغلب زنان گذشته در جاهلیت بماند، افزود: حضرت فاطمه زهرا(س) مربوط به مقطعی از زمان نبوده اند که بگوییم امروز دیگر سیره ایشان کارآیی ندارد؛ ارزشها و اخلاقیات زمان بردار نیست که کهنه شود.

رثایی با اشاره به جنایات تاریخی شرق و غرب در حق زن و عدم هویت و استقلال زن در نگاه آنان تصریح کرد: در تاریخ بشریت جز حضرت زهرا(س) هیچ بانویی که به تمام معنا بتواند الگوی زنان باشد، نداریم.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) نقش زن را هم تراز قرآن کریم و انسان سازی می دانند، اظهار کرد: یکی از القاب حضرت زهرا(س)، «حرّه» است که عرب به افراد شریف النسب اطلاق می کند اما در فرهنگ دینی به کسی گفته می شود که از پایبندیهای شیطانی وارسته یا ظلم ستیز باشد.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: به فرموده امیرمؤمنان علی(ع) اگر حضرت زهرا(س) نبودند منافقان بعد از پیامبر(ص) شناخته نمی شدند.

در سیره فاطمی ولایت پذیری از همسر ملازم اطاعت خداوند است

رثایی در ادامه درباره ولایت پذیری از همسر در سیره حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: اگر ولایت پذیری زن از همسر را بدون توجه به مقام شامخ زن مطرح کنیم همان می شود که در دوران جاهلیت پیش از اسلام یا دنیای شرق و غرب بر زن روا داشته و دارند.

مادران در ولایت پذیری از همسر، باید الگوی دختران خود باشند

وی با تأکید براینکه ولایت پذیری زن از مرد به خاطر ضعف و پایین تر بودن او نیست، افزود: حضرت زهرا(س) تمام آزادی و آزادگی را در اطاعت و بندگی خدا و ولایت پذیری از همسر را ملازم اطاعت خدا می دانند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مادران در ولایت پذیری از همسر، باید الگوی دختران خود باشند، ادامه داد: در نظام خانواده از طرف هر یک از اعضا اطاعت و ولایت پذیری باید با آزادی و آزادگی همراه باشد.

رثایی یادآور شد: کسانی که آزادی زن را در تمرد، عصیان و خودرأیی او می دانند و او را به خروج از قیود دینی و خانوادگی تشویق می کنند، جهان بینی دینی ندارند و تنها سبب همسرگریزی، دین گریزی و اخلاق گریزی زنان می شوند./201/930/ب1

ارسال نظرات