۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۴۸۱۱۴۳
با حضور آیات استادی و اعرافی؛

سی امین همایش مدیران استانی مراکز خدمات حوزه برگزار شد

سی‌امین همایش مدیران استانی مرکز خدمات حوزه های علمیه با شعار آینده نگری، ارتقای هدفمندی خدمات و اقدام و عمل با سخنرانی آیت الله استادی و اعرافی برگزار شد.
آیت الله استادی مرکز خدمات حوزه همایش مدیران مراکز خدمات حوزه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سی‌امین همایش مدیران استانی مرکز خدمات حوزه های علمیه با شعار آینده نگری، ارتقای هدفمندی خدمات، اقدام و عمل پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات مرکز خدمات حوزه های علمیه برگزار شد.

در ابتدای این همایش که همراه با حضور نزدیک به 100 نفر از مدیران، معاونان و مشاوران استانی مراکز خدمات حوزه های علمیه سراسر کشور بود، دبیر اجرایی به ارائه گزارشی در مورد مصوبات همایش بیست و نهم مدیران مراکز خدمات سراسر کشور که در شیراز برگزار شد پرداخت و برگزاری جلسات هم اندیشی بین مدیران را مثبت ارزیابی کرد.

سخنرانان این همایش آیات استادی و اعرافی دبیر شورای عالی حوزه و مدیرحوزه های علمیه سراسر کشور بودند که هر دو با تأکید بر لزوم ارائه خدمات بیشتر و بهتر به طلاب اظهار داشتند: باید سطح ارائه خدمات روز به روز گسترش پیدا کند تا طلاب در آسایش بیشتری بتوانند وظایف طلبگی خود را انجام دهند.

همچنین حجت‌الاسلام سید حسن ربانی، رییس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور در این همایش از تدوین سند راهبردی مرکز خدمات خبر داد و عنوان کرد: برای تدوین این سند زحمات زیاد چندساله کشیده شده و امیدوراریم مدیران ما در سراسر کشور فعالیت ها و اقدامات خود را با این چشم اندازهای این سند هماهنگ کنند.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی مدیر حوزه های علمیه خواهران نیز ضمن ارائه آماری از طلاب خواهر و فعالیت های فرهنگی آنها در سراسر کشور، همگرایی بیشتر مدیران مراکز خدمات با مدیریت های حوزه های علمیه برادران و خواهران را در سراسر کشور خواستار شد.

در این همایش همچنین چند نفر از مدیران استانی مرکز خدمات در کمیسیون های ویژه این همایش به اظهار نظر در مورد عرصه خانواده و امور فرهنگی طلاب پرداختند و جمعی نیز عملکرد مراکز خدمات را در سال 95 در عرصه خانواده تحلیل  بررسی کردند.

گفتنی است، در این همایش با پخش بروشورهایی، ضمن اشاره به افق 1404 مرکز خدمات حوزه های علمیه تأکید شد که با حمایت مرکز خدمات حوزه های علمیه، طلاب و روحانیان در عمل به وظایف حوزوی با مانع جدی در امور زندگی فردی و خانوادگی مواجه نیستند و مرکز در این افق حامی اصلی حوزه های علمیه در شکوفاسازی نخبگان و استعدادهای برتر و کانون فعال جذب و مدیریت ظرفیت های جامعه، نظام اسلامی و عرصه بین الملل در خدمت رسانی به طلاب و روحانیان است.

یادآور می شود، طبق اعلام روابط عمومی مرکز خدمات حوزه های علمیه به خبرنگار رسا، این همایش در نوبت عصر امروز و صبح و عصر فردا و پس فردا نیز ادامه دارد که در نوبت عصر امروز برنامه های معاونت خانواده و امور فرهنگی مرکز خدمات در سال 96 طرح و مورد بحث و بررسی قرار می گیرد و در پایان نیز مدیران استانی مرکز خدمات با حجت الاسلام والمسلمین ربانی دیداری صمیمانه خواهند داشت.

همچنین در نوبت صبح فردا ضمن سخنرانی حجت الاسلام رحیمیان از اعضای هیأت مدیره مرکز خدمات حوزه علمیه، مدیران استانی در مورد برنامه های مرکز خدمات در عرصه سلامت در سال 95 بررسی شده و برنامه های سال آینده این مرکز در مورد سلامت مطرح می شود.

در نوبت عصر روز پنجشنبه مدیران استانی به تبیین عرصه معیشت، کارآفرینی و منابع انسانی و بررسی عملکرد سال 95 مرکز خدمات پرداخته و برنامه های سال 96 در این مورد را به بحث و نظر می گذارند و در دونوبت صبح و عصر روز جمعه نیز مسائل مربوط به مسکن طلاب در سراسر کشور مورد ارزیابی نهایی قرار می گیرد.

طبق اعلام مدیران برگزاری همایش در روز اختتامیه یعنی عصر جمعه 29 بهمن ماه حجت الاسلام ربانی رییس مرکز خدمات و حجت الاسلام محمدی خراسانی از اعضای هیأت مدیره مرکز خدمات به ایراد سخنرانی وجمع بندی نهایی می پردازند./1330/پ202/ج

 

ارسال نظرات