۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۴۸۱۲۵۷
مسؤول نمایندگی معاونت تبلیغ حوزه علمیه در خراسان شمالی:

90 روحانی خراسان شمالی به طرح تبلیغی «بینات» اعزام می‌شوند

مسؤول نمایندگی معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه در خراسان شمالی از اجرای طرح تبلیغی بینات در استان با مشارکت حدود 90 روحانی مبلغ خبر داد.
حجت الاسلام محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام جلیل محمدی، مسؤول نمایندگی معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه در استان خراسان شمالی، ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه مسؤول اداره تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه استان، با اشاره به فعالیت‌های این معاونت در سال‌های اخیر، اظهار کرد: راه‌اندازی شورای هجرت و اجرای طرح تبلیغی خواهران در استان ازجمله اقداماتی است که با حمایت‌های مادی و معنوی دفتر نمایندگی ولی فقیه در خراسان شمالی اجرایی شد.

وی تبدیل وضعیت جذب و اعزام روحانیان طرح هجرت نسبت به سابق و رشد سه‌برابری شمار روحانیان طرح هجرت در استان را یکی دیگر از خدمات انجام‌شده ذکر و اضافه کرد: در این راستا شمار روحانیان طرح هجرت در خراسان شمالی از 45 نفر به 130 نفر روحانی مبلغ و مبلغه افزایش یافت.

حجت‌الاسلام محمدی افزایش شمار مبلغه‌های طرح هجرت از هشت نفر به 45 نفر و اعزام روحانی به مناطق محروم و مرزی خراسان شمالی برای نخستین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی ازجمله اعزام روحانی به روستاهای سوخسو انقلاب، رباط و غیره را برخی دیگر از اقدامات صورت گرفته ذکر کرد.

وی تعامل با مرکز مدیریت حوزه در اعزام استاد به مدارس علمیه و استفاده از ظرفیت اساتید حوزه در مصاحبه با روحانیان طرح هجرت، تعامل با نهاد تبلیغات اسلامی و برگزاری جلسات مستمر ارزیابی روحانیان استان، هماهنگی برای اعزام کوتاه‌مدت و بلندمدت مبلغان و برگزاری همایش‌ها و اردوهای آموزشی استانی و شهرستانی را برخی دیگر از فعالیت‌های صورت گرفته در این معاونت برشمرد.

حجت‌الاسلام محمدی اضافه کرد: تعامل با آموزش و پرورش و اعزام مبلغ و مبلغه به مدارس و انعقاد تفاهم‌نامه با این نهاد، تعامل با سپاه و بسیج استان درزمینهٔ همکاری و استفاده این نهادها از ظرفیت روحانیان طرح هجرت به عنوان مربی حلقه‌های صالحین و حضور روحانیان طرح هجرت و استفاده از ظرفیت آنها در اردوهای راهیان نور ازجمله فعالیت‌های معاونت تبلیغ استان بود.

وی تعامل با اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی درزمینهٔ ترویج فرهنگ وقف و احیای موقوفات، همکاری با دادگستری به منظور پیشگیری از وقوع جرم و استفاده از ظرفیت روحانیان طرح هجرت در شوراهای حل اختلاف را برخی دیگر از اقدامات صورت گرفته ذیل نمایندگی معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه در استان دانست.

حجت‌الاسلام محمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح بینات در استان، از ثبت‌نام و تشکیل پرونده برای 90 نفر از روحانیان خبر داد و افزود: اکنون این تعداد روحانی آماده اعزام تبلیغی در قالب طرح بینات هستند.

وی با اشاره به ضرورت تکمیل طرح شناسنامه تبلیغی در خراسان شمالی، اضافه کرد: تهیه شناسنامه تبلیغی برای اعزام هماهنگ روحانیان مبلغ، شناسایی نیازهای فرهنگی و اجتماعی محلات و مناطق و توجه به ظرفیت‌های این مناطق در اعزام روحانی متناسب ضروری است.

گفتنی است، در این مراسم حجت‌الاسلام مهدی مهرپویان که پیش‌تر مسؤول اداره فرهنگی حوزه علمیه خراسان شمالی بود به‌عنوان مسؤول اداره تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه استان معرفی شد، پیش از این حجت‌الاسلام جلیل محمدی به‌عنوان مسؤول نمایندگی معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه در استان خراسان شمالی فعالیت می‌کرد./9314/203/ب1

ارسال نظرات